Skupina banditů v jeskyni

16.10.2024

Hráči se náhodou propadli do nory , která je vedla skrz temnou a mokrou chodbu do skryté části jeskyně. Tato chodba je úzká , plná blata a vlhkosti, první světlo je temná, až po pár metrech přichází z velké otevřené síně pod nimi.

Hráči se nyní nacházejí na vyvýšeném místě v horní vrstvě jeskyně, skryti za skalami , které poskytují dobrý výhled na to, co se děje pod nimi. Bandité o nich nevědí, protože vstup do této části jeskyně je malý a neobvyklý, dost pravděpodobně ani oni sami nevědí o jeho existenci.

Rutina banditů:

V podzemní síni se pohybuje zhruba dvacet banditů . Někteří se oddávají svým vlastním záležitostem, zatímco jiní mají určité úkoly. V jeskyni vládne napjatá, ale občas uvolněná atmosféra. Zde je rutina, kterou hráči mohou pozorovat:

  1. Hlídky u medvědů:
    Dva bandité stojí poblíž klecí s medvědy . Většinu času prostě postávají, občas provokují uvězněné zvíře, hodí se mu kus masa nebo ho nabízí. Medvědi jsou neklidní , vrčí a občas mlátí do mříží, což přitahuje pozornost dalším banditům. Hlídači se každých pár hodin střídají s dalšími dvěma bandity.

  2. Počítání kořisti:
    Čtyři bandité jsou u velkých dřevěných beden , kde počítají zlaťáky, stříbro a drahokamy . Tuto činnost často přerušují hlasité hádky o to, kdo co získá. Kořist je uložena ve velké truhlici, kterou hráči mohou vidět poblíž zadní části místnosti, vedle kapitánova trůnu .

  3. Strážci:
    Několik dalších banditů je postaveno u různých vchodů a vedlejších chodeb . Tyto hlídky se periodicky střídají, což dává hráčům možnost pozorovat určitý vzorec pohybu, který by mohl využít ve svůj prospěch.

  4. Kapitán banditů:
    Kapitán (náčelník) , vyšší, mohutně stavěná postava, tráví většinu času u velkého ohniště , kde sedí na hrubě opracovaném trůnu a pije. Občas vše a přikazuje svým mužům , kontroluje klece a poklad. U něj jsou dva elitní strážci , kteří ho téměř nikdy neopouštějí. Kapitán má u sebe velký svazek klíčů , včetně toho, který odemyká klece a truhlice s pokladem.

  5. Vaření a odpočinek:
    Další skupinka banditů připravuje jídlo nad ohněm nebo prostě odpočívá. z nich jsou znudění a začínají pít, což může hráčům určit nejlépe, pokud by se rozhodli pro útok, když jsou bandité méně ostražití

Bandité (staty a rasy)

Nyní připravím státy banditů podle oficiálních pravidel D&D a zahrne několik ras, aby bylo prostředí pestřejší.

Bandité (obyčejný bandita)

  • Typ: Humanoid
  • Rasa: Člověk, trpaslík, ork, půlork, goblin, hobgoblin
  • Třída: Žádná (Bandité nemají specifickou třídu)
  • Výzva: 1/8 (25 XP)

Staty:

  • Třída zbroje: 12 (kožená zbroj)
  • HP: 11 (2k8+2)
  • Rychlost: 30 stop.

Skóre schopností:

  • STR: 11 (+0)
  • DEX: 12 (+1)
  • CON: 12 (+1)
  • INT: 10 (+0)
  • WIS: 10 (+0)
  • CHA: 10 (+0)

Dovednosti: Zastrašování +2

Smysly: Pasivní vnímání 10

Jazyky: obyčejný (Člověk), skřet, orkština, trpasličí (podle rasy)

Akce:

  • Scimitar: Útok zbraní zblízka: +3 k zásahu, dosah 5 stop, jeden cíl. Zásah: (1k6+1) sekání poškození.
  • Lehká kuše: Útok zbraní na dálku: +3 k zásahu, dostřel 80/320 stop, jeden cíl. Zásah: (1k8+1) pronikavé poškození.

Kapitán banditů (kapitán banditů)

  • Typ: Humanoid
  • Rasa: Půlork (pro přidání brutality a fyzické síly)
  • Třída: Fighter (archetyp šampiona – zaměření na boj)
  • Výzva: 2 (450 XP)

Staty:

  • Třída zbroje: 15 (náprsník)
  • HP: 65 (10d8+20)
  • Rychlost: 30 stop.

Skóre schopností:

  • STR: 15 (+2)
  • DEX: 16 (+3)
  • CON: 14 (+2)
  • INT: 12 (+1)
  • WIS: 11 (+0)
  • CHA: 14 (+2)

Dovednosti: Atletika +4, Zastrašování +4

Smysly: Pasivní vnímání 11

Jazyky: obyčejný, orkský

Akce:

  • Multiattack: Kapitán může útočit dvakrát se svými zbraněmi.
  • Scimitar: Útok zbraní zblízka: +5 k zásahu, dosah 5 stop, jeden cíl. Zásah: (1k6+3) sekání poškození.
  • Dýka: Útok zbraní na blízko nebo na dálku: +5 k zásahu, dosah 5 stop nebo dosah 20/60 stop, jeden cíl. Zásah: (1k4+3) pronikavé poškození.

Bonusové akce:

  • Parry: Kapitán může jako reakce přidat +2 ke své AC proti jednomu útoku, který by ho zasáhl.

Speciální vybavení:

  • Svazek klíčů (klíč ke klecím a pokladu)
  • Magický amulet: Tento amulet (relikt orčí magie) mu dává odolnost proti magickým útokům do určité míry (Disadvantage pro útočníka při magickém útoku).

Různé rasy banditů:

Aby byla skupina banditů rozmanitější, můžeš mezi ně přidat různé humanoidní rasy:

  1. Trpaslíci:
    Někteří bandité jsou trpaslíci, kteří byli najati pro svou sílu a výdrž . Jsou silnější v boji zblízka, vyzbrojeni kladivy nebo sekyrami. Jejich odolnost vůči jedněm by mohla hrát roli, pokud hráči plánují použít jedy proti nim.

  2. Orkové/Půlorci:
    Drní a divocí, jsou silnější než lidští bandité. Mohou být agresivnější , ale také méně disciplinovaní. Někteří z nich by mohli být osobními strážci velitele. Orci jsou brutální bijci s vyšší silou, zatímco půlorci mohou kombinovat sílu a obratnost.

  3. Goblinové:
    Slabší, ale mazanější bandité. Tito goblinští zloději se specializují na kradení, sabotáž a pasti. Mohou být odpovědné za pastmi pokrytý vstup do jeskyně, a mohou se schovávat v menších chodbách.

Popis jeskyně:

Když se hráči ocitnou na vyvýšeném místě nad hlavní částí jeskyně, mohou z postranní chodby, kterou se sem dostali, pozorovat bandity pod sebou. Chodba, ve které se nacházejí, je úzká a temná, jen slabé světlo z jeskyně pod nimi se odráží od stěn. Místy je pokryta vlhkým mechem a kapky vody tiše dopadají na kamennou podlahu, vytvářejíc ozvěny, které dodávají prostoru tísnivou atmosféru.

Jeskyně je velká, nepravidelně tvarovaná a plná přírodních výstupků, které tvoří členitou podlahu i stěny. Strop jeskyně je vysoký, místy se z něj táhnou stalaktity, a několik velkých balvanů částečně vyčnívá z podlahy, čímž poskytuje přirozené úkryty a přehledné body. Svítilny rozvěšené po jeskyni poskytují základní osvětlení, takže stíny tancují po stěnách, a dým z malého ohniště se stoupá ke stropu, kde se pomalu ztrácí.

Hlavní část jeskyně:

  • V centru jeskyně je velké ohniště, kolem kterého sedí skupina banditů. Oheň vrhá zlatavé světlo na jejich tváře a osvětluje několik beden a truhel, kde mají uložený lup. Poblíž ohně je kapitánův trůn, hrubě tesaný ze dřeva, na kterém sedí velitel banditů a dohlíží na své muže.
  • Medvědi jsou zavřeni v klecích poblíž zadní části jeskyně. Jejich klece jsou dostatečně velké, aby se mohli hýbat, ale zvířata jsou viditelně neklidná, bouchají do mříží a vrčí na bandity, kteří je občas dráždí nebo krmí.
  • Podlahu hlavní jeskyně pokrývá vrstva prachu a kamenných úlomků, které čas od času skřípou pod botami banditů. Uprostřed prostoru jsou velké dřevěné truhly, které obsahují většinu jejich cenností. Hráči vidí, jak bandité u těchto truhel přepočítávají kořist, kterou zde nasbírali.

Boční chodby a menší jeskyně:

  1. Postranní chodby vedoucí z hlavní síně jsou úzké, ale dostatečně prostorné, aby jimi bandité mohli procházet.

  2. Ložnice banditů:

    • Po pravé straně je jedna z těchto postranních chodeb, která se rozšiřuje do menší místnosti, kde bandité spí. Uvnitř jsou hrubě opracované dřevěné postele s jednoduchými přikrývkami a pár skříní nebo pytlů s jejich osobními věcmi. V rohu ložnice je malý stůl, kde jsou pohozené kostky a nějaké mince, což svědčí o tom, že někteří bandité tráví večery hraním hazardních her.
  3. Sklad zbraní a zásob:

    • Další postranní chodba, tentokrát po levé straně, vede k menší jeskyni, která slouží jako sklad zbraní a zásob. Hráči mohou vidět několik mečů, štítů a kuší, naskládaných na zemi a opřených o stěny. Jsou zde také pytle s jídlem, sudy vody a další zásoby potřebné pro přežití banditů v jeskyni. Místo je hlídané dvěma bandity, kteří tam periodicky docházejí kontrolovat stav zbraní.
  4. Chodba do neznámé hloubky:

    • Z hlavní jeskyně vede také jedna dlouhá, temná chodba, která se vine dolů do neznámé hloubky. Bandité se této chodbě vyhýbají, zřejmě kvůli nějaké hrozbě, o které ví, ale nechtějí ji provokovat. Hráči slyší slabé kapání vody z hloubky a občasné podivné echo zvuku, který se odtamtud vrací. Toto místo může být pro hráče potenciálním zdrojem nebezpečí nebo dobrodružství, pokud by se rozhodli prozkoumat neznámou část jeskyně.

Celkový dojem:

Jeskyně působí divoce a chaoticky, je to místo, které bandité přizpůsobili svým potřebám. Každý kout je využitý buď jako ložnice, skladiště nebo místo pro shromažďování lupu. Zvuk kapající vody a občasné vrčení medvědů dodávají prostoru neklidnou atmosféru, zatímco bandité se pohybují po jeskyni v jasně daných rutinních cyklech – hlídky, odpočinek, příprava jídla, hlídání kořisti a medvědů.

Hráči mohou využít přirozené výstupky a stíny, aby se v jeskyni skryli a pozorovali situaci, než se rozhodnou pro další kroky. Vstupní chodba, kterou přišli, je malá a nenápadná, což jim poskytuje výhodu překvapení, protože bandité o ní vůbec nevědí.

Chodba do neznámé hloubky:

Z hlavní jeskyně vede jedna dlouhá a temná chodba, která se pomalu spouští dolů, vinouc se jako had do neznámé hloubky. Vstup do této chodby je široký, ale brzy se zužuje a mění v úzký průchod, kde vlhkost ze stěn začíná být mnohem výraznější. Studený vzduch se v chodbě zdá být těžší a při každém kroku můžete slyšet slabé ozvěny kapající vody, které se táhnou nekonečně dolů do tmy.

Chodba působí dojmem, že byla kdysi přírodní, ale v některých místech lze najít známky hrubého tesání do skal, jako by se někdo snažil rozšířit původní cesty, ale práci nedokončil. Stěny jsou porostlé tmavým, vlhkým mechem a sem tam lze na nich spatřit staré škrábance nebo znaky, které nejsou ihned rozeznatelné, ale působí zlověstně.

Bandité se této části jeskyně záměrně vyhýbají. I když jsou zvyklí na temná a stísněná místa, chodba má ponurou pověst a nikdo z nich nechce riskovat, že se dostane příliš daleko. Hráči mohou zaslechnout útržky rozhovorů mezi bandity, kteří šeptají o něčem neznámém, co se prý skrývá v hlubinách. Někdo tvrdí, že jednou zmizela skupina, která se odvážila dolů prozkoumat tajemství chodby, a nikdy se nevrátila.

Zvuky z hloubky:

  • Ozvěna kapek vody znějící, jako by dopadaly na hladinu daleko pod nohama, je stálým společníkem. Občas však hráči mohou slyšet podivné, vzdálené zvuky – nejasné mumlání, slabý náraz, nebo jakoby vrčení nebo dech neznámé bytosti. Není jasné, odkud tyto zvuky pocházejí, ale dodávají prostoru tísnivou atmosféru.

Atmosféra:

  • Vzduch je tady těžký a stále více vlhký, s každým krokem dolů jako by začínala být země pod nohama lehce bahnitá a stěny se čím dál více pokrývaly rosou. Ve tmě není žádné viditelné světlo, jen to, které si hráči přinesou. Chodba se zdá být nekonečná a vinoucí se stále dolů, do něčeho temného a neznámého.

Možné nebezpečí a dobrodružství:

Chodba může být pro hráče velkou výzvou a místem plným potenciálních nebezpečí i odměn. Zde jsou možnosti, co by mohli objevit:

  1. Zapomenutá hrobka nebo chrám:

    • Na konci chodby může být starý podzemní chrám nebo hrobka zapomenuté civilizace nebo prastarého boha. Bandité o ní možná ani netuší, nebo si uvědomují, že toto místo skrývá mocná tajemství, která jsou příliš nebezpečná k odhalení.
    • Hráči mohou najít artefakty nebo mocné předměty, ale zároveň probudí strážce nebo starobylé kletby.

Kořist banditů:

V jeskyni, poblíž ohně a hlavní kapitánovy oblasti, stojí několik velkých dřevěných beden a pytlů, které bandité používají ke skladování svého lupu. Většinu z nich tvoří zlaťáky a cennosti, ale hráči také najdou různé zásoby a praktické vybavení.

Celkový obsah pokladu:

  1. Mince:

    • 200 zlatých (rozložených v několika bednách a pytlích)
    • 300 stříbrných
    • Několik měděných mincí, ale jejich počet není významný
  2. Drahokamy:

    • 3 menší drahokamy např. ametyst, malachit a karneol
    • 1 větší drahokam v hodnotě 100 zlatých: rubín

    Drahokamy jsou bezpečně uschovány v menší truhličce s jednoduchým zámkem, kterou bandité pečlivě střeží.

  3. Zásoby:

    • 5 pytlů mouky (velmi užitečné pro přežití nebo pro obchod ve vesnicích)
    • 3 pytle rýže a sušeného masa (pro delší cesty)
    • 1 sud solené ryby
    • Nedostatkové zboží:
      • 2 velké přikrývky z teplé vlny (užitečné pro nocování v chladném klimatu)
      • 1 velký stan (dostatečně velký pro 4 lidi, v dobrém stavu)
      • 1 houpací síť (perfektní pro kempování v lese nebo jiném venkovním prostředí)
  4. Vybavení:

    • Lano (10 stop dlouhé, silné a kvalitní)
    • Křesadlo a ocílka (pro rozdělávání ohně)
    • Sada na vaření: jednoduchý kotlík, pár misek a lžící
    • 3 plné měchy vody
    • Několik pochodní (cca 10 ks)
  5. Zvláštní předměty:

    • Jedna láhev lektvaru léčby (2d4+2 HP při vypití)
    • Mapa nedalekého území (ručně kreslená, zachycující některé skryté stezky a možné obchodní cesty)
  6. Osobní věci banditů:

    • Několik stříbrných přívěsků, náušnic a náramků (každý v hodnotě 5-10 zlatých)
    • Kostky na hraní a šachová sada (vyřezávaná z kosti)
    • Tabák a dýmky (oblíbené u některých banditů)

Jak to bandité zpracovávají:

Bandité pod dohledem jednoho ze svých zkušenějších členů uprostřed jeskyně právě počítají mince a třídí kořist. Dva z nich sčítají drahokamy a mince, hádají se o to, kdo bude mít co, a přitom z každé hromádky "odkládají" nějaké mince stranou, aby je později schovali pro sebe. Hráči mohou zaslechnout, jak jeden z nich říká, že kapitán banditů si z těchto mincí pravidelně bere svůj podíl a dává ho na zvláštní místo, kam mají přístup pouze jeho elitní strážci.

Poklad se hromadí poblíž bedny, kterou bandité střeží, a hráči mohou vidět, jak opatrně vykládají drahokamy do malé dřevěné truhly. Tuto truhlu kapitán zamyká pomocí svého svazku klíčů.

Maximální hodnota pokladu:

Celková hodnota zlaťáků, drahokamů a nedostatkového zboží se pohybuje okolo 500 zlatých. Hráči mohou rozhodnout, zda vezmou vše, nebo se zaměří na to, co je pro ně momentálně nejhodnotnější.

© 2024 Všechna práva vyhrazena
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky