Mimic

Třída zbroje: 12 (přirozený pancíř)
Životy: 58 (9k8 + 18)
Rychlost: 4,5 metru
Možnosti:
- Síla : 17 (+3)
- Obratnost : 12 (+1)
- Odolnost : 15 (+2)
- Inteligence : 5 (-3)
- Moudrost : 13 (+1)
- Charisma : 8 (-1)
Dovednosti: Skrývání +5
Imunita na poškození: Kyselina
Imunity na stavy: Zápor
Smysly: Temnozrak 18 m, pasivní Vnímání 11
Jazyky: Nemluví
Možnosti:
Měnič tvarů: Mimic může jako použít svoji schopnost polymorfovat se do objektu nebo zpět do své pravé, amorfní podoby. Jeho statistiky zůstávají stejné. Jakékoliv vybavení, které nosí nebo nese, se také mění, ale zůstává připojené. Nepřevrátí se zpět do původní formy, pokud nezemře.
Lepkavý (Jako předmět pouze): Mimic se přilepí na cokoliv, co se ho dotkne. Zahrnuto je také možné použít útočných nebo záchranných hodů na útěk.
Překvapivý útočník: Mimic má výhodu při útocích na cíle, které na něj neútočí.
Akce:
Úder: Útok zbraní na blízko: +5 k zásahu, dosah 1,5 m, jeden cíl. Zásah: 7 (1k8 + 3) bodů bodného poškození plus 4 (1k8) bodů kyselinového poškození.
Kousnutí: Útok zbraní na blízko: +5 k zásahu, dosah 1,5 m, jeden cíl. Zásah: 7 (1k8 + 3) bodů bodného poškození plus 4 (1k8) bodů kyselinového poškození.
Mimicové jsou tvorové schopni změnit svůj tvar a napodobovat objekty, aby nalákali kořist. Ve hře se často setkáte s nimi ve formě truhel, stolů nebo jiných obyčejných předmětů.
Mimicové jsou předátoři schopných objektů přebírat podobu různých nežli, aby nalákali své oběti do pasti. V dungeonech tito lstiví tvorové často imitují truhly nebo jiné lákavé předměty, které dobrodruzi chtějí otevřít nebo prozkoumat. Jakmile se kořist dostane příliš blízko, Mimic se rychle projeví ve své pravé formě a zaútočí.
Nevyzpytatelní predátoři: Mimicové se mohou přetvářet do podoby téměř téměř neživého předmětu střední velikosti, což jim umožňuje téměř dokonale splynout s prostředím. Jsou trpěliví a dokážou dlouho čekat na kořist, čímž se stávají nebezpečnými pastmi, které jsou těžké odhalit. Přestože jsou Mimicové stvořeni k lovu, nemusí nutně zabíjet, pokud to není nutné. Některé starší a zkušenější exempláře mohou obsahovat "informace" nebo "pomoc" výměnou za potravu nebo ústupky.
Lovci plní lstí: Mimicové dávají přednost přepadávání osamělých obětí nebo malých skupin. Díky svému lepkavému tělu a schopnosti změnit podobu jsou nečekaně nebezpečné i pro zkušené dobrodruhy. V boji se spoléhali na své silné čelisti a kyselinu, která dokáže rozpustit brnění nebo kůži svých obětí.
Když se dobrodruh dostane do pasti Mimica, většinou to znamená, že se ho dotkl a Mimic použil svou schopnost Lepkavý. Toto pravidlo znamená, že vše, co se Mimica dotkne, zůstane k němu přilepené, což komplikuje pokus o únik. Zde jsou některé způsoby, jak se dobrodruh může pokusit dostat ven:
Síla: Dobrodruh může zkusit použít hrubou sílu, aby se od Mimica odlepil. To by vyžadovalo úspěšný hod na Sílu (pravděpodobně v rámci hodu na záchranu nebo nějaký druh testu na vyproštění). Dungeon Master by mohl určit náročnost tohoto hodu podle pravidel.
Kyselina a zranění: Vzhledem k tomu, že Mimicové způsobují kyselinové poškození svými útoky, může být boj s nimi nebezpečný. Pokud dobrodruh dokáže Mimicovi způsobit dostatek zranění, může být tvor donucen uvolnit svou oběť, aby sám přežil. Kyselinová imunita Mimica ale znamená, že tento přístup musí zahrnovat jiné typy útoků, jako jsou fyzické údery nebo kouzla.
Magie: Kouzla mohou být účinným způsobem, jak uniknout z Mimica. Například kouzla jako Mist Step (Krok zamlžením), které dovoluje teleportaci na krátkou vzdálenost, mohou dobrodruhovi umožnit únik. Jiná kouzla, která poskytují ochranu nebo léčbu, mohou pomoci přežít útoky, dokud dobrodruh nezíská čas na útěk.
Pomoc od spojenců: V týmovém boji mohou spojenci pomoct dobrodruhovi tím, že zaútočí na Mimica a sníží jeho životy nebo jiným způsobem zasáhnou, aby rozptýlili Mimicovu pozornost. Spojenci mohou také fyzicky pomoci vytáhnout chyceného dobrodruha.
Rychlý útěk po útoku: Mimic často při napadení hráče zaútočí svým kousnutím nebo úderem, což dává příležitost k úniku, když právě neútočí nebo je na chvíli zraněn či oslaben.
Mimicové jsou nebezpeční hlavně proto, že jejich lepkavé tělo a přepady přinášejí výhodu překvapení. Klíčem k přežití je dobrá příprava, spolupráce s ostatními a využívání schopností a kouzel, které poskytují mobilitu nebo odolnost.
Mimic má schopnost měnit svůj tvar díky schopnosti Měnič tvarů (Shapechanger). Díky této schopnosti se může proměnit v jakýkoliv neživý předmět střední velikosti, což zahrnuje širokou škálu běžných objektů, které by mohly přilákat pozornost dobrodruhů nebo jiných bytostí.
Zde jsou některé příklady, v co se Mimic může proměnit:
Truhla s pokladem – Klasická podoba Mimica, kterou dobrodruzi nejčastěji očekávají. Naláká oběť tím, že předstírá, že je plná cenností.
Dveře – Mimic se může proměnit v dveře, aby zablokoval cestu nebo nalákal postavy k otevření "vchodu", což vytvoří příležitost k útoku.
Stůl – Pokud se Mimic vyskytuje ve strážnici nebo hostinci, může napodobit nábytek, což ztěžuje jeho odhalení.
Zbroj – Může se proměnit ve zbroj vystavenou na stojanu, což může vyvolat dojem, že jde o magický nebo vzácný předmět k získání.
Sud – Mimic se může proměnit v sud nebo nádobu, což je skvělý způsob, jak nalákat oběti v prostředí, kde jsou tyto objekty běžné, například ve skladech nebo pivnicích.
Socha – Může napodobit sochu v dungeonech nebo zříceninách, kde se očekává, že budou ozdobné předměty.
Kniha – V knihovnách nebo magických věžích by mohl napodobit starobylou knihu, která láká postavy k prozkoumání.
Křeslo nebo trůn – V místnostech s nábytkem by mohl být ztvárněn jako křeslo, trůn nebo lavice, čímž by nalákal postavy k tomu, aby si sedly.
Zrcadlo – V některých scénách, kde by mohla být umístěna dekorativní zrcadla, by Mimic mohl využít této podoby jako past na ty, kteří zkoumají místnost.
Vědro nebo nádoba – V prostředí, kde se běžně používají nádoby na vodu nebo zásoby, by napodobení vědra mohlo být způsobem, jak nenápadně přilákat kořist.
Obecně platí, že Mimic se může proměnit v jakýkoliv středně velký neživý objekt, který nevyvolává podezření. Jeho schopnost napodobovat povrchové textury a materiály téměř k dokonalosti ho činí velmi těžko odhalitelným, dokud nezaútočí.