Malý goblinové

Typ bytosti: Malý humanoid (goblinoid), neutrální zlo
Zásahové kostky: 7 + [1D6 mod x2] (2D6 + [CON mod x2])
AC (Armor Class):14 + DEX modifikátor (kůže)
Rychlost 30 stop
Smysly: Darkvision 60 stop
Pasivní Vnímání:
Jazyk: obecná, Gobliní
Základní vlastnosti:
Svižný útěk. Goblin může v každém svém tahu využít akci Odpojit nebo Skrýt jako bonusovou akci.
Akce
Turecká šavle. Útok zbraní zblízka: +4 k zásahu, dosah 5 stop, jeden cíl. Zásah: 5 (1k6 + 2) sečné poškození.
Krátký luk. Útok zbraní na dálku: +4 k zásahu, dostřel 80/320 stop, jeden cíl. Zásah: 5 (1k6 + 2) bodné poškození.

Číselně:
- Modrá kůže
- Žlutá kůže
- Červená kůže
- Černá kůže
- Fialová kůže
- Zelená kůže
- Oranžová kůže
- Bílá kůže
Gobliní znalosti:
- Goblinové mají překvapivě vysokou mutační rychlost. To je nejčastěji patrné na jejich barvě kůže. Většina gobliních kmenů má tendenci zabíjet gobliní děti s barvou kůže, kterou jejich kmen považuje za nepřirozenou. Proto většina gobliních kmenů má jednu nebo dvě barvy kůže, zatímco ostatní jsou mimořádně vzácné.
Vysoká míra mutace:
- Goblinové mutují rychle a často, což je nejvíce patrné na jejich barvě kůže. Goblini mají tendenci zabíjet své potomky, kteří mají barvu kůže, kterou jejich kmen považuje za nepřirozenou. Proto většina kmenů má pouze jednu nebo dvě barvy kůže, zatímco ostatní barvy jsou nesmírně vzácné. Modří a černí Goblini se často ocitají v čele Goblinů jiných barev díky své schopnosti jednat, cítit a v případě potřeby chránit. Goblini s bílou kůží (a ti s jinými vzácnými barvami) jsou často vyvrhelové. Zatímco Goblini mají vysokou šanci na mutaci, určité barvy kůže mají silnější mutační schopnosti než jiné, a jejich barva kůže má na ně často určitý vliv. Černí Goblini jsou například obvykle moudří a lstiví (ještě více než ostatní Goblini). Černí Goblini jsou tak vzácní, že se říká, že když je zabito 50 černých Goblinů, Temní přijdou zpět. Říká se, že rudí Goblini hoří stejným hněvem jako oheň, zatímco zelení Goblini jsou více propojeni s přírodou a živly.
Gobliní společnost:
- Goblinové jsou od přírody kmenoví. Každý kmen se skládá z jednoho náčelníka a jednoho šamana, kteří jsou vůdci jejich komunity (tyto pozice jsou často obsazeny bílými nebo modrými Gobliny). Náčelník funguje jako poslední slovo u Goblinů, pokud jde o otázky války, obrany a bojové taktiky. Šamani slouží jako duchovní průvodci a v některých případech mohou mluvit s mrtvými. Goblini obvykle následují svého vůdce, dokud nemohou být vyzváni. Pokud náčelník padne, šaman zaujme jeho místo, dokud se nenajde nový vůdce.
Goblinové jako hráčské postavy:
- Goblinové hází barvu kůže na kostce 1d8, jak je uvedeno v tabulce. Goblini dostávají +1 k jedné vlastnosti dle svého výběru a -1 k jiné vlastnosti, když si vyberou barvu kůže.
Goblinové jako hráčské postavy:
Všichni Goblini získávají následující:
- Modifikátor schopnostního skóre: Goblini si vyberou jednu vlastnost (a přidají bonus gobliního skóre) a získají +1 bonus. Poté pokračují normálně, aby určili barvu kůže.
- Goblini nezískávají žádnou dovednost ani bonus za odolnost.
Všichni Goblini mají stejnou základní třídu zbroje (AC), pokud nenaleznou něco, co ji zlepší (např. zbroj nebo štít).
Speciální gobliní statistiky:
- Pokud je Goblin zasažen kritickým zásahem, existuje 50% šance, že Goblin upadne a ztratí 1d6 HP z pouhé paniky (bez ohledu na způsobené poškození).
Půl-Goblini (Lidé):
- Goblini, kteří se rozmnožují s lidmi, mají potomky známé jako "půl-goblini." Půl-goblini mají některé rysy svého gobliního rodiče, ale často mají více lidských vlastností a inteligence. Tyto bytosti jsou často vyvrhely jak v lidské, tak v gobliní společnosti.
Půl-Goblini (Elfové):
- Modifikátor schopnostního skóre: Vyberte si podtyp elfa. Získejte modifikátor schopnostního skóre této podrasy (po určení barvy kůže).
- Speciální: Při výběru barvy kůže vždy zacházejte s hodem o jednu nižší, než je normální. Půl-elfové s gobliním předkem zacházejí se všemi dovednostmi Charisma, jako by byli zkušení.
Gobliní podrasa:
- Goblinové nemají podrasy jako jiné rasy. Když se Goblin rozmnožuje s jiným druhem, obvykle generuje první generaci goblinoidní rasy. O tomto aspektu gobliní historie je známo jen málo, kromě toho, že goblini, kteří se spárují s lidmi, produkují velmi vzácná, vysoce přizpůsobivá stvoření známá jako Půl-Goblini, kteří jsou inteligentní a často se mohou pohybovat na denním světle (aniž by shořeli). V některých vzácných případech, pokud se Goblin spáří s elfem, jejich potomci jsou více naladěni na magii než ostatní Goblini. Tato stvoření se nazývají "Elfí Goblini" a jsou často obávaná ještě více než běžní Goblini. Elfí Goblini obvykle přebírají některé charakteristiky svého elfího rodiče a, i když jsou stále vystaveni mutaci, jsou o něco kultivovanější než typičtí goblini.
Gobliní dovednosti:
- Goblini nemají stejnou úroveň dovedností jako jiné rasy. Pokud hrajete za Goblina, platí následující omezení:
- Goblini nemohou používat těžké zbroje nebo štíty.
- Goblini mají nevýhodu na všechny testy inteligence kromě základního přežití.
- Goblini mají výhodu na testy obratnosti (Stealth) ve tmě nebo v lesích.
- Goblini mluví goblinsky a obecně, ale neumí číst ani psát, pokud se to nenaučí.
Gobliní neobratnost:
- Kdykoli Goblin v boji kriticky mine, má šanci na neobratnost. Pokud k tomu dojde, hoďte kostkou d6. Na hodu 4 nebo vyšším Goblin upadne, čímž způsobí zmatek a často zraní sebe nebo své spojence.
Neobratnost -1 (na 1d6): Pokud Goblin kriticky mine a je neobratný, snižte jeho AC o 1 pro další tah.