Jak zničit Temnou vrásu
Dobrodružství kampaně DnD, které se točí kolem zničení Temné vrásy, může zahrnovat postupné hledání a získávání mocných artefaktů, které jsou klíčem k zastavení šíření této hrozby. Tato artefakta by mohla být rozeseta po celé zemi, některá v nebezpečných lokacích, jiná střežena prastarými strážci nebo magickými bytostmi. Hráči by se mohli dozvědět o jejich existenci skrze starodávné texty, legendy nebo proroctví. Každý předmět má specifickou roli v rituálu nebo magickém procesu, který dokáže Vrásu zastavit nebo zničit.
10 Mocných předmětů potřebných k zastavení Temné vrásy:
1. Zlaté parohy Nádherného Tvora, Ducha Stříbrného lesa
- Popis: Tyto parohy patří Duchu Stříbrného lesa, posvátné bytosti, která chrání poslední zbytky čistoty a světla v zemi. Duch je téměř neviditelný a jeho přítomnost je cítit jen jako lehký závan ve vzduchu. Za úplňku o půlnoci, kdy jsou stěny mezi duchovním světem a světem lidí nejtěsnější, se Bájný jelen objeví ve své kráse. Temní mágové, lovci, kteří ho pronásledují kvůli jeho rohům, však uspěly – spojeni s Temným čarodějem se jim podařilo vystopovat krásného jelena. Zlaté parohy obsahují mocné světlo, které dokáže oslabit i tu nejtemnější temnotu a dodat odvahu.
- Úkol: Hráči musí pomoci ve Stříbrné les - prokázat svou čistotu tím, že pomohou jeho duchovi obnovit rovnováhu mezi přírodou a magií. Utkat se s nástrahami a porazit Temného mága a jeho následovníky. Lesem se temnota šíří a začali mizet obyvatele z blízkého lesa.
2. Koruna Prastarých králů
- Popis: Tato starobylá koruna byla kdysi nošena králi mocného a ztraceného království. Říká se, že koruna dává svému nositeli sílu vládnout nejen lidem, ale i magickým bytostem a živlům. Aby mohla být využita, musí být koruna ponořena do věčné vody jezera Skaldir a aktivována prastarým zaklínadlem.
- Úkol: Hráči musí nalézt ruiny prastarého hradu a v podzemních kobkách vyřešit sérii magických hlavolamů, aby korunu získali.
3. Ohnivý Klenot Fenixe
- Popis: Tento klenot byl kdysi darem od samotného Fenixe, mýtického ptáka znovuzrození. Obsahuje ohnivou sílu, která je schopna spálit temnotu, která tvoří Vrásu. Klenot se objevuje jen tehdy, když Fenix vstane z popela, což se stává jen jednou za tisíc let.
- Úkol: Hráči musí najít místo znovuzrození Fenixe a čelit zkoušce jeho plamenů. Pokud uspějí, získají klenot jako dar.
4. Meč hrdinů
Příběh Hrdinova meče:
Hrdinův meč byl vykován před tisíci lety, když se mocné království postavilo proti prastarým silám temnoty. Meč byla zbraňou, kterou vládli jen ti nejčistší z hrdinů – ta, která tvoří odvahu, moudrost a obětavost byly bez poskvrny. Byla to zbraň světla, která dokázala zahánět temnotu, a často bývala nazývána Mečem Vyvolených , protože pouze ti, kdo měli srdce skutečných hrdinů, dokázali odemknout její pravý potenciál.
Legenda praví, že meč byl vytvořen v Chrámu Světla , prastarém místě ukrytém v horách, kde moudří mágové a kováři vložili do jeho čepele moc světla samotného. Čepel meče je zářivá a jemně pulsuje světlem, když se ocitne poblíž zlých nebo temných sil. Říká se, že meč je spojen s osudem světa – objeví se vždy, když hrozí pád do temnoty.
Meč v kontextu boje proti Temné vrásy:
Hrdinův meč hraje klíčovou roli v boji proti Temným vráskám. Je to zbraň, která je přímo oslabit a zničit temné síly, které tvoří Vrásu. Svými schopnostmi zničit temnotu a odvahu odstranit ostatní bude meč nezbytný pro konečný střet s prastarými silami, které udrží Vrásu při životě.
Navíc bude meč poskytovat, jak sjednotit sílu světla proti temnotě. Jeho aura ochrany a světla nejen posiluje spojence, ale také vytváří světlo naděje v temných časech, což z něj činí nejen zbraň, ale i symbol naděje, vůdcovství a obětavosti v boji proti zlu.
Tento meč může být také bytost, který spojí hrdiny s dalšími prastarými světly, jako je Duch Stříbrného lesa nebo mocní dračí ochránci, a přivede je k epickému finálnímu střetu, kde meč odemkne svou plnou sílu a postaví se proti Temné vrásy.
Typ: Dlouhý meč (legendární, vyžaduje vyladění postavou s dobrým nebo neutrálním alignmentem)
Poškození:
- 1k8 sekání (jednoruční) / 1k10 sekání (obouruční)
Vlastnosti:
- Univerzální: Meč může být použit jak jednoručně, tak obouručně.
- Finesse: Tento prvek odraz obratnost a přesnost hrdinů, který meč používá. Meč umožňuje použití obratnosti (DEX) místo síly (STR) při hodu na útok a poškození.
Vlastnosti Hrdinova meče:
Sword of Evil's Bane
- Bonus za poškození: Tento meč přidává +2 radiant damage proti nemrtvým a bytostem se zlým zarovnáním.
- Radiant Strike: Když meč zasáhne nepřítele se zlým zarovnáním, meč začne zářit jasným světlem (dosah 20 stop). Světlo způsobí, že všechny nemrtvé nebo démonické bytosti v dosahu mají nevýhodu na útokové hody, dokud je meč aktivní.
Síla probuzení
- Energy Beam: Když je nositel meče na plných životních bodech (max HP), může jednou za tah místo útoku vypustit energetický paprsek . Tento útok má dosah 30 stop a 2k6 radiant damage . Tento útok může být použit tolikrát, kolik má postava bonusů ze své úrovně zdatnosti (proficiency bonus), a obnovuje se po dlouhém odpočinku.
Obránce vyvolených
- Protection Aura: Když nositel meče má méně než polovinu svých životních bodů, meč začne vyzařovat ochranu auru . Všichni spojenci v okruhu 10 stop získávají +2 k AC a +1 k záchranným hodům proti kouzlům a efektům nemrtvým nebo démonickým nepřátelům.
True Master Sword (aktivní na vysoké úrovni)
- Pokud postava dosáhne 10. úrovně a prokáže, že je pravým hrdinou (skrze morální rozhodnutí a činy, které ovlivňují její ctnosti), meč může odemknout svou plnou sílu:
- +3 k hodům na útok a poškození proti nemrtvým a démonickým nepřátelům.
- Blade of Light: Jednou za den může meč vytvořit střelu z koncentrovaného světla (podobné kouzlu Sunbeam ). Tento útok má dosah 60 stop a způsobí 6d8 radiant damage všem nepřátelům v linii. Tito nepřátelé musí uspět na záchranném hodu na Odolnost (DC 15), jinak jsou oslepeni na 1 minutu.
- Pokud postava dosáhne 10. úrovně a prokáže, že je pravým hrdinou (skrze morální rozhodnutí a činy, které ovlivňují její ctnosti), meč může odemknout svou plnou sílu:
Zvláštní mechanika:
- Evoluce meče: Meč se může dále vyvíjet v rámci příběhu a odemykat nové schopnosti na základě činů postavy. Postupně může získat nové vlastnosti, jako je například schopnost detekovat zlo nebo přístup k dalším magickým silám.
- Role v příběhu: Meč není jen zbraní, ale také symbolem spojení postavy s prastarými bytostmi nebo legendárními hrdiny, kteří meč kdysi nosili. Tento meč může otevřít cestu k dalším mocným spojenectvím nebo postavit hrdinu proti dalším legendárním hrozbám.
Roleplayové prvky:
Attunement: Hrdinův meč si může přizpůsobit pouze postavu s čistým srdcem a dobrým úmyslem (good alignment). Pokud postava ztratí svou morální ctnost, meč může postupně ztratit svou magickou moc, dokud si nositel neobnoví důvěru v sebe a své činy.
Živé dědictví: Meč si pamatuje všechny předchozí nositele. Pokud se postava selže v klíčovém morálním rozhodnutí, může se projevit svou nevolí (například snížení bonusů nebo ztráta schopnosti použít některé síly meče). Postava může tuto ztrátu napravit pouze, že vykoná čin hodný legendárního hrdiny.
5. Srdce Draka
- Popis: Srdce zlatého draka, magický artefakt plný moci a života. Tato mocná relikvie dává svému držiteli sílu ohně a světla, které může hráč využít k boji proti temnotě. Srdce však střeží nemilosrdný drak v hluboké jeskyni.
- Úkol: Hráči musí draka buď porazit, nebo si získat jeho přízeň prostřednictvím diplomacie či služby.
6. Prastarý Válečný Roh
- Popis: Tento roh patřil legendárnímu válečníkovi, který se kdysi postavil samotné temnotě. Zvuk tohoto rohu má moc svolat armádu prastarých duchů válečníků, kteří bojovali proti silám zla.
- Úkol: Hráči musí najít starobylé pohřebiště hrdinů, kde roh leží, a projít řadou zkoušek odvahy, aby se prokázali hodni jeho moci.
7. Krystal Věčnosti
- Popis: Tento krystal je relikvií pocházející z jiného světa. Může zadržet čas nebo zastavit proudění temnoty, což je nezbytné pro zpomalení růstu Vrásy. Krystal je však rozbitý a hráči musí najít všechny jeho části.
- Úkol: Hráči musí cestovat po různých místech světa, aby získali úlomky krystalu, střežené mocnými tvory a kouzelníky.
8. Zrcadlo Pravdy
- Popis: Zrcadlo, které odhaluje skryté skutečnosti. Když je umístěno na správné místo, dokáže odhalit slabé místo Vrásy a umožnit hráčům najít její pravý zdroj.
- Úkol: Hráči musí najít prastarý chrám v poušti a vyřešit sérii hádanek, aby odemkli tajemství zrcadla.
9. Vlajka Naděje
- Popis: Tato magická vlajka kdysi patřila legendárnímu hrdinovi, který sjednotil roztříštěné národy proti zlu. Když je rozvinuta, vlajka dodává sílu a odvahu všem, kteří bojují za spravedlnost.
- Úkol: Hráči musí najít prastarý svitek a obnovit ztracené kouzlo této vlajky tím, že splní starodávný rituál.
10. Kniha Stínů
- Popis: Tato kniha obsahuje tajemství všech temných bytostí, včetně způsobu, jak ovládat a zničit Temnou vrásu. Kniha je však napsána v zapomenutém jazyce a její stránky jsou chráněny mocnou kletbou.
- Úkol: Hráči musí najít moudrého čaroděje, který jim pomůže rozluštit knihu a odhalit poslední klíč k zničení Vrásy.
Finální střet:
Jakmile hráči získají všech 10 artefaktů, musí je využít ke spuštění mocného rituálu, který jim otevře cestu do srdce Temné vrásy. Tam budou muset čelit nejen temným silám, které ji udržují, ale také prastarému čaroději, jehož probuzení by znamenalo konec světa.
Tato cesta je plná nebezpečí, ale s každým úspěchem přichází nová naděje pro svět, který je na pokraji zkázy.
Ze Zlatých parohů Nádherného Tvora, Ducha Stříbrného lesa, může vzniknout mocný magický předmět, který v sobě nese nejen sílu světla, ale i duchovní čistoty a přírody. Navrhuji, aby z parohů vznikl magický artefakt "Čelenka Stříbrného svitu".
Náhrdelník Stříbrného svitu
- Typ: Magický předmět, náhrdelník
- Vzácnost: Legendární
- Popis: Tento magický náhrdelník je vyroben z částí zlatých parohů Ducha Stříbrného lesa. Jemné, zlatě se lesknoucí větve parohů tvoří klenutou korunu, která ladně spočívá na krku nositele. V noci se náhrdelník třpytí jemným stříbrným světlem, které připomíná měsíční svit. Tento předmět je nejen krásný, ale skrývá v sobě ohromnou moc – je naplněn čistou energií světla a přírody, schopnou zlomit temnotu a dodat odvahu každému, kdo ho nosí.
- Náhrdelník spline s nositelem na vždy, po nasazení sroste s nositelem
- Náhrdelník umožňuje nositeli porozumět řeči zvířat a rostlin. Když je nošena, nositel dokáže komunikovat s lesními tvory, duchy přírody a získávat od nich informace či pomoc.
Vlastnosti a schopnosti:
Svit měsíčního světla:
Nositel může aktivovat náhrdelník, aby kolem sebe vytvořil 30 stop širokou auru jasného stříbrného světla. Toto světlo funguje jako kouzlo "Daylight" a trvá po dobu 1 hodiny. Světlo má navíc čistící účinek, a temná magie v dosahu je oslabena – jakýkoli pokus o sesílání kouzel založených na temné magii má při jejich seslání nevýhodu.
Návrat odvahy:
- Náhrdelník dokáže jednou denně obnovit odvahu a sílu těm, kdo jsou jí nositeli nebo jejich spojencům poblíž. Jednou za dlouhý odpočinek může nositel použít akci a aktivovat schopnost
- "Aura statečnosti". Na dobu 10 minut jsou nositel a všichni spojenci v okruhu 60 stop imunní vůči strachu a psychickému poškození. Navíc, pokud jakýkoli spojenec utrpí v tomto období poškození, může si jednou hodit kostkou hit pointů a obnovit tolik zdraví, kolik padne.
Hlas Stříbrného lesa:
- Náhrdelník umožňuje nositeli porozumět řeči zvířat a rostlin. Když je nošena, nositel dokáže komunikovat s lesními tvory, duchy přírody a získávat od nich informace či pomoc.
Vyvolání Ducha lesa:
- Jazyk: Duch může rozumět jazykům přírody (např. řeči zvířat), ale nemůže mluvit.
- Zranění: Duch se regeneruje 10 hit pointů na začátku svého kola, pokud má alespoň 1 hit point.
- Frekvence: Jednou za dlouhý odpočinek.
Taktika:
- Skrytost: +6 (má výhodu, pokud je neviditelný)
- Percepce: +6
Dovednosti:
- Efekt: Cílové stvoření se stává paralyzovaným do začátku dalšího kola.
- Zranění: 6d6 (magické) bleskové zranění, cílové stvoření musí udělat záchranný hod na Obornost (DC 15) nebo utrpí plné zranění. Na úspěchu utrpí poloviční zranění.
- Útok: Duch může se zaměřit na jedno cílové stvoření v dosahu 60 ft.
- Bleskový výboj (Recharge 5-6):
- Efekt: Cíl musí udělat záchranný hod na Sílu (DC 15) nebo být sražen k zemi.
- Zranění: 2d10 + 4 (čisté) zranění
- Útok: +7 k útoku, dosah 5 ft., jedno cílové stvoření
Kopyto:
- Útoky:
- Duchovní vůle: Duch je imunní vůči psychickému poškození a efektům, které by mu mohly vzít jeho kontrolu nad sebou (např. magické manipulace).
- Neviditelnost: Duch může jednou za dlouhý odpočinek použít akci, aby se stal neviditelným na dobu 1 minuty nebo dokud nezaútočí.
- Pohyb v přírodě: Duch má výhodu na všechny testy o pohybu v přírodním prostředí (např. lesy, hory).
Osvědčené schopnosti:
- Charisma (CHA): 12 (+1)
- Moudrost (WIS): 14 (+2)
- Inteligence (INT): 2 (-4)
- Odolnost (CON): 16 (+3)
- Obratnost (DEX): 16 (+3)
- Síla (STR): 18 (+4)
- Statistiky:
- Rychlost: 60 ft., skok 120 ft. (s výhodou na skokové kontroly)
- Body životů (HP): 100 (12d10 + 36)
- Třída obrany (AC): 15 (přirozená zbroj)
- Typ: Velký magický beast, neutrální
- Duch Stříbrného lesa (Bájní jelen)
- Hráč si vyvolá ducha, který se objeví na určitém místě (zpravidla v dohledu nositele).
Čistota srdce:
- Čelenka posiluje morální odhodlání nositele. Ti, kdo nosí čelenku, jsou schopni odolat všem pokusům o ovlivnění nebo zkažení jejich duše, což jim poskytuje
Role v příběhu:
Tento artefakt je klíčovým nástrojem v boji proti Temné vrásy. Světlo a čistota, které Čelenka Stříbrného svitu představuje, může zvrátit účinky temnoty, které šíří Vrása, a hráči ji mohou využít ke zničení temných magických vazeb, které udržují Vrásu aktivní. Čelenka může také sloužit jako symbol naděje a vůdčí síly pro všechny, kteří se postaví temnotě.
Hráči se tedy nejen utkají s Temným mágem a jeho následovníky ve Stříbrném lese, ale odhalí také, že záchrana lesa je jen prvním krokem k zastavení celé Vrásy.
Ohnivý Klenot Fénixe
Popis:
Ohnivý Klenot Fénixe je artefakt naplněný ohromnou magickou energií zrozenou z cyklu věčného znovuzrození a ohně. Tento, zářící jako malý plamen uvnitř červeného drahokamu, byl kdysi darem od samotného Fénixe, prastarého ptáka, který vládne mocí ohně a života. Klenot je symbolem naděje a znovuzrození, schopný zničit temnotu a obnovit světlo iv těch nejtemnějších časech.
Klenot se objeví pouze tehdy, když Fénix projde svým cyklem smrti a znovuzrození. Tento proces nastává pouze jednou za tisíc let, kdy Fénix povstává z popela na místě zvaném Popelní hory , a jen tehdy lze získat jeho moc v podobě tohoto klenotu. Klenot obsahuje esenci Fénixova plamene, která dokáže spálit temnotu, a to i tak silnou jako je Temná vrása, a poskytnout hráčům mocný nástroj proti silám temnoty.
Příběh klenotu:
Legenda praví, že kdysi, když svět čelil úplně zkáze a temnota hrozila pohltit vše, co bylo známo, Fénix obětoval svůj život, aby svým ohněm očistil svět a dal mu druhou šanci. Před svou smrtí však zanechal lidem dar – Ohnivý Klenot – který uchovává část jeho moci. Říká se, že může být znovu nabit a klenot pouze tehdy, když se Fénix znovuzrodí z popela. Tento okamžik nastává jen jednou za tisíc let, a klenot se zjeví jen těm, kteří prokážou svou odvahu tím, že úspěšně přežijí zkoušku Fénixových plamenů.
Úkol pro hrdiny:
Hrdinové musí nalézt Popelní hory , starobylé a téměř zapomenuté místo znovuzrození Fénixe, které se nachází v odlehlé oblasti světa. Cesta do těchto hor je plná nebezpečí, protože temné bytosti, které vědí o moci klenotu, hlídají toto místo ve snaze zamezit komukoli přístupu.
Na vrcholu Popelních hor se hrdinové setkají s prastarým oltářem a na něm hnízdem Fénixe, z něhož za určitých podmínek povstane z popela. K tomu však dojde jen za výjimečných okolností, kdy je svět v extrémní nouzi. Jakmile Fénix povstane, hrdinové budou muset podstoupit jeho Zkoušku Plamenů .
Zkouška spočívá v tom, že Fénix otestuje jejich čistotu srdce, odvahu a schopnost čelit smrti a znovuzrození. Ti, kteří obstojí, jsou obdařeni Ohnivým Klenotem jako darem, ale ti, kteří selžou, mohou být spáleni na popel.
Vlastnosti Ohnivého Klenotu Fénixe:
Spálení temnoty:
- Ohnivý Klenot může být použit k zničení temnoty . Když je aktivován, může hráč klenot použít k seslání mocného kouzla "Sunburst" (zářící výbuch světla a ohně), které dosáhne všeho zlého a temné v okruhu 150 stop. Toto kouzlo potěší 12d6 radiantního zranění všem tvorům spojeným s temnotou, a ti musí uspět na záchranném hodu na Obratnost (DC 18), jinak budou oslepeni po dobu 1 minuty.
- Použití: 1x za dlouhý odpočinek.
Plameny znovuzrození:
- Ohnivý Klenot dává nositeli schopnost, když utrpí smrtelné zranění , automaticky se jednou za dlouhý odpočinek znovuzrodit jako Fénix. Nositel po smrti exploduje v ohnivém výbuchu (3d6 ohnivé zranění na všechny nepřátele do 20 stop) a následně se vrátí k životu se všemi body zdraví, obklopený zářícím ohněm, který dodává bonus +2 k obraně po dobu jedné hodiny.
Aura věčného ohně:
- Klenot obklopuje nositele aurou věčného ohně , která září teplým, oranžovým světlem do okruhu 30 zastávek. Všichni spojenci v okruhu získají odolnost proti ohnivému a nekrotickému zranění a jednou za krátký odpočinek si mohou hodit jednu kostku hit pointů navíc při léčení.
- Nepřátelé z temnoty (např. nemrtví, stíny) mají nevýhodu na útoky proti nositelům a jeho spojencům, pokud jsou uvnitř aury.
Ohnivé kouzlo Fénixe:
- Klenot dává svému nositeli schopnost sesílat následující ohnivá kouzla, aniž by spotřeboval kouzelné sloty:
- Fireball (2x za krátký odpočinek)
- Flame Strike (1x za dlouhý odpočinek)
- Ohnivá stěna (1x za dlouhý odpočinek)
- Klenot dává svému nositeli schopnost sesílat následující ohnivá kouzla, aniž by spotřeboval kouzelné sloty:
Zničující očista:
- Ohnivý Klenot dokáže jednou za dlouhý odpočinek aktivovat schopnost "Zničující očista" . Nositel může nasměrovat ohnivou sílu klenotu na konkrétní místo nebo magický předmět zamořený temnou magií. Temná magie je zničena a všechny kletby, které působí na dané místo nebo předmět, jsou okamžitě odstraněny.
Role klenotu v příběhu:
Ohnivý Klenot Fénixe je klíčový pro zničení kořenů Temné vrásy . Temná vrása je stvořena a udržována silami temnoty, které běžné zbraně a magie nedokáží narušit. Ohnivý Klenot však může vypálit její základy a zastavit její růst. Nositel klenotu je zároveň symbolem naděje, protože jeho schopnost znovuzrození z něj dělá postavu, která představuje věčný cyklus naděje a obnovy.
V závěrečné bitvě proti Temné vrase hráči budou muset využít moc klenotu k tomu, aby pronikli k jádru temnoty a zničili kořeny, které vrásu udržují. Klenot spálí všechno temné a nepřátelské, ale nositel bude muset čelit nebezpečí vlastní smrti, aby provedl tento očistný čin.
Meč hrdinů
Příběh Hrdinova meče:
Hrdinův meč byl vykován před tisíci lety, když se mocné království postavilo proti prastarým silám temnoty. Meč byla zbraňou, kterou vládli jen ti nejčistší z hrdinů – ta, která tvoří odvahu, moudrost a obětavost byly bez poskvrny. Byla to zbraň světla, která dokázala zahánět temnotu, a často bývala nazývána Mečem Vyvolených , protože pouze ti, kdo měli srdce skutečných hrdinů, dokázali odemknout její pravý potenciál.
Legenda praví, že meč byl vytvořen v Chrámu Světla , prastarém místě ukrytém v horách, kde moudří mágové a kováři vložili do jeho čepele moc světla samotného. Čepel meče je zářivá a jemně pulsuje světlem, když se ocitne poblíž zlých nebo temných sil. Říká se, že meč je spojen s osudem světa – objeví se vždy, když hrozí pád do temnoty.
Meč v kontextu boje proti Temné vrásy:
Hrdinův meč hraje klíčovou roli v boji proti Temným vráskám. Je to zbraň, která je přímo oslabit a zničit temné síly, které tvoří Vrásu. Svými schopnostmi zničit temnotu a odvahu odstranit ostatní bude meč nezbytný pro konečný střet s prastarými silami, které udrží Vrásu při životě.
Navíc bude meč poskytovat, jak sjednotit sílu světla proti temnotě. Jeho aura ochrany a světla nejen posiluje spojence, ale také vytváří světlo naděje v temných časech, což z něj činí nejen zbraň, ale i symbol naděje, vůdcovství a obětavosti v boji proti zlu.
Tento meč může být také bytost, který spojí hrdiny s dalšími prastarými světly, jako je Duch Stříbrného lesa nebo mocní dračí ochránci, a přivede je k epickému finálnímu střetu, kde meč odemkne svou plnou sílu a postaví se proti Temné vrásy.
Typ: Dlouhý meč (legendární, vyžaduje vyladění postavou s dobrým nebo neutrálním alignmentem)
Poškození:
- 1k8 sekání (jednoruční) / 1k10 sekání (obouruční)
Vlastnosti:
- Univerzální: Meč může být použit jak jednoručně, tak obouručně.
- Finesse: Tento prvek odraz obratnost a přesnost hrdinů, který meč používá. Meč umožňuje použití obratnosti (DEX) místo síly (STR) při hodu na útok a poškození.
Vlastnosti Hrdinova meče:
Sword of Evil's Bane
- Bonus za poškození: Tento meč přidává +2 radiant damage proti nemrtvým a bytostem se zlým zarovnáním.
- Radiant Strike: Když meč zasáhne nepřítele se zlým zarovnáním, meč začne zářit jasným světlem (dosah 20 stop). Světlo způsobí, že všechny nemrtvé nebo démonické bytosti v dosahu mají nevýhodu na útokové hody, dokud je meč aktivní.
Síla probuzení
- Energy Beam: Když je nositel meče na plných životních bodech (max HP), může jednou za tah místo útoku vypustit energetický paprsek . Tento útok má dosah 30 stop a 2k6 radiant damage . Tento útok může být použit tolikrát, kolik má postava bonusů ze své úrovně zdatnosti (proficiency bonus), a obnovuje se po dlouhém odpočinku.
Obránce vyvolených
- Protection Aura: Když nositel meče má méně než polovinu svých životních bodů, meč začne vyzařovat ochranu auru . Všichni spojenci v okruhu 10 stop získávají +2 k AC a +1 k záchranným hodům proti kouzlům a efektům nemrtvým nebo démonickým nepřátelům.
True Master Sword (aktivní na vysoké úrovni)
- Pokud postava dosáhne 10. úrovně a prokáže, že je pravým hrdinou (skrze morální rozhodnutí a činy, které ovlivňují její ctnosti), meč může odemknout svou plnou sílu:
- +3 k hodům na útok a poškození proti nemrtvým a démonickým nepřátelům.
- Blade of Light: Jednou za den může meč vytvořit střelu z koncentrovaného světla (podobné kouzlu Sunbeam ). Tento útok má dosah 60 stop a způsobí 6d8 radiant damage všem nepřátelům v linii. Tito nepřátelé musí uspět na záchranném hodu na Odolnost (DC 15), jinak jsou oslepeni na 1 minutu.
- Pokud postava dosáhne 10. úrovně a prokáže, že je pravým hrdinou (skrze morální rozhodnutí a činy, které ovlivňují její ctnosti), meč může odemknout svou plnou sílu:
Zvláštní mechanika:
- Evoluce meče: Meč se může dále vyvíjet v rámci příběhu a odemykat nové schopnosti na základě činů postavy. Postupně může získat nové vlastnosti, jako je například schopnost detekovat zlo nebo přístup k dalším magickým silám.
- Role v příběhu: Meč není jen zbraní, ale také symbolem spojení postavy s prastarými bytostmi nebo legendárními hrdiny, kteří meč kdysi nosili. Tento meč může otevřít cestu k dalším mocným spojenectvím nebo postavit hrdinu proti dalším legendárním hrozbám.
Roleplayové prvky:
Attunement: Hrdinův meč si může přizpůsobit pouze postavu s čistým srdcem a dobrým úmyslem (good alignment). Pokud postava ztratí svou morální ctnost, meč může postupně ztratit svou magickou moc, dokud si nositel neobnoví důvěru v sebe a své činy.
Živé dědictví: Meč si pamatuje všechny předchozí nositele. Pokud se postava selže v klíčovém morálním rozhodnutí, může se projevit svou nevolí (například snížení bonusů nebo ztráta schopnosti použít některé síly meče). Postava může tuto ztrátu napravit pouze, že vykoná čin hodný legendárního hrdiny.
Srdce Draka
Popis:
Srdce Draka je magický artefakt vytvořený z podstaty prastarého zlatého draka , který kdysi vládl nad ohněm a světlem. Tento artefakt nese v sobě jeho moc – dává svému nositeli schopnost ovládat plameny, zářit oslepujícím světlem a chránit před temnými silami. Srdce je klíčové pro boj proti temnotě, která obklopuje Temnou vrásu, protože jeho světlo a oheň mohou temnotu spálit a zničit její kořeny.
Srdce však střeží stříbrný drak jménem Aetheron , který je nemilosrdný vůči těm, kdo nejsou hodni této moci. Aetheron, prastarý drak moudrosti a spravedlnosti, byl kdysi blízkým přítelem zlatého draka, z jehož esence Srdce pochází. Když jeho přítel zemřel, Aetheron přísahal, že Srdce bude chránit do té doby, dokud nebude svět opět ohrožen temnotou, a jeho síla nebude potřebná. Aetheron věří, že jen ti s čistými úmysly a silným srdcem by měli získat tuto moc.
Úkol pro hráče:
Aby získali Srdce Draka , hráči musí najít Aetheronovu jeskyni, která leží vysoko v zasněžených horách. Cesta k jeskyni je zrádná a plná pastí i přírodních překážek. Když dorazí, budou čelit rozhodnutí: buď Aetherona porazit v boji, nebo získat jeho přízeň prostřednictvím diplomacie či služby.
Bojová cesta: Hráči mohou Aetherona vyzvatm boji, což však bude extrémně náročné. Aetheron je silný nejen fyzicky, ale i magicky, a boj s ním představuje riziko ztráty důvěry ostatních draků či přízně světelných bytostí.
Diplomacie a služba: Hráči se mohou pokusit získat Aetheronovu přízeň prostřednictvím diplomacie nebo služeb. Aetheron může od hráčů požádat, aby vykonali úkol, který pomůže obnovit mezi světem lidí a magických bytostí – například porazit starodávného nepřítele draků, ochránit určitou oblast před temnotou nebo získat zpět ukradený dračí artefakt. Pokud hráči prokážou svou sílu, odvahu a moudrost, Aetheron jim může Srdce darovat.
Vlastnosti Srdce Draka:
Dračí oheň (Dragon's Flame):
- Nositel Srdce Draka může jednou za krátký odpočinek seslat Fireball (ohnivá koule) s rozšířeným efektem. Tento kouzelný výbuch 8d6 ohnivého zranění, ale pokud cíl selže na záchrannou hodinu, utrpí navíc 2d6 radiant damage jako efekt světla, které ničí temné síly.
Dračí světlo:
- Nositel může jednou za dlouhý odpočinek vyvolat schopnost Dračí světlo , které funguje jako kouzlo Daylight , osvětlí okolí v dosahu 60 stop a oslabí všechny nepřátele spojené s temnotou, nemrtvé nebo démony. Tito nepřátelé musí uspět na záchranném hodu na Charisma (DC 16), jinak utrpí nevýhodu na všechny útoky a záchranné hody na jednu minutu.
Ochrana plamenů (Flame Ward):
- Nositel Srdce Draka získá odolnost vůči ohnivému a nekrotickému poškození . Navíc, když je nositel pod útokem nemrtvých nebo démonů, může jednou za dlouhý odpočinek využít reakci, aby na jedno kolo získal imunitu vůči všem druhům zranění z temné magie.
Plamen znovuzrození (Rebirth Flame):
- Jednou za dlouhý odpočinek, pokud nositel země, může být znovuzrozen prostřednictvím magického plamene. Po smrti nositele Srdce exploduje v kruhu o průměru 30 zastavení, což způsobí 4d10 ohnivého zranění všem nepřátelům v oblasti. Nositel je poté znovuzrozen na plných životních bodech, jako kdyby se znovuzrodil z plamenů Fénixe.
Aura světla a ohně:
- Když je Srdce aktivováno (jednou za dlouhý odpočinek), nositel je obklopen aurou světla a plamenů po dobu 1 minuty. Všichni spojenci v okruhu 30 stop získají +2 k AC a imunitu proti ohnivému poškození, zatímco nepřátelé spojené s temnotou mají nevýhodu na útoky proti nositelům a jeho spojencům.
Moc ohně a světla (Might of Flame and Light):
- Nositel může sesílat ohnivá kouzla (např. Flame Strike nebo Wall of Fire ) jednou za dlouhý odpočinek bez potřeby kouzelných slotů. Kouzla jsou posílena, aby způsobovala dodatečné radiant damage.
Role Srdce Draka v příběhu:
Srdce Draka hraje klíčovou roli v boji proti Temné vrásy. Jeho schopnosti ohně a světla jsou zásadní pro zničení temnoty, která vrásu obklopuje, a pro přerušení jejích magických vazeb. Nositel Srdce získá přístup k mocným schopnostem, které mu umožní nejen bojovat s temnými bytostmi, ale také chránit své spojence před zlem a obnovovat naději v temném světě.
Rozhodnutí, zda se hráči pokusí porazit Aetherona nebo získat jeho přízeň, bude mít vliv na jejich vztah s draky bytostmi a na to, jak budou vnímáni v širším světě. Pokud si získáte drakovu důvěru, můžete získat mocného spojence ve finálním boji proti temnotě.
Aetheron je symbolem spravedlnosti, síly a moudrosti, a jeho dodává Srdci Draka hlubší význam. Tento dračí artefakt není jen o moci, ale také o zodpovědnosti, kterou musí nositel nést – jeho činy ovlivní nejen jeho vlastní osud, ale i budoucnost světa.
Prastarý Válečný Roh
Popis:
Prastarý Válečný Roh je magický artefakt nesoucí se v sobě vzpomínky a sílu prastarých hrdinů. Tento roh kdysi patřil legendárnímu válečníkovi jménem Aldorix , který vedle armády proti temnému silámu, když se zlo poprvé pokusil pohltit svět. Roh byl jeho symbolem, nejen mocnou zbraní, ale i voláním pro všechny bojovníky světla. Zvuk tohoto rohu svolává prastaré duchy válečníků, kteří kdysi padli v bitvách proti temnotám, aby znovu bojovali po boku svého volajícího.
Roh byl pohřben s Aldorixem na starobylém pohřebišti hrdinů , kde odpočívají ti, kteří svůj život zasvětili ochraně světa. Získání tohoto artefaktu však není snadné – duchové hrdinů neudělí svou sílu jen tak někomu. Aby se prokázali hodni moci Prastarého Válečného rohu, musí projít několika zkouškami, které otestují jejich odvahu, čest, obětavost a vůdcovství.
Úkol pro hráče:
Hráči musí nalézt Pohřebiště Hrdinů , což je prastaré, zapomenuté místo hluboko v divočině. Toto pohřebiště bylo po staletí ztraceno, chráněno magií, aby ho temné síly nenašly. Hrdinové musí získat vodítka a mapy od starých kronikářů nebo přeživších potomků hrdinů, kteří v dávných dobách bojovali proti temnotě.
Po nalezení pohřebiště budou muset čelit třem zkouškám :
Zkouška odvahy: Hrdinové budou postaveni tváří v tvář svým nejhorším strachům, promítnutým magickými iluzemi starých duchů. Musí překonat nejen své obavy, ale i lákání k útěku nebo kapitulaci.
Zkouška čestnosti Hrdinové se ocitnou před morálními rozhodnutími, kdy budou muset prokázat, že jsou čestní a že jejich činy nejsou poháněny sobectvím či touhou po moci, ale skutečně touhou ochránit svět před temnotou.
Zkouška vůdcovství: Hrdinové budou muset prokázat své schopnosti vést ostatní v bitvě a převzít odpovědnost za osudy svých spojenců. Tato zkouška je simul
Pokud hrdinové projdou všemi zkouškami, duch Aldorixe jim předá Prastarý Válečný Roh a požehnání duchů.
Vlastnosti Prastarého Válečného rohu:
Volání hrdinů (Call of Heroes):
- Nositel může jednou za dlouhý odpočinek použít roh k vyvolání armády prastarých duchů válečníků. Tyto duchy tvoří osm stínových válečníků (funguje jako kouzlo Conjure Celestial , ale válečníci mají schopnosti válečníků na 8. úrovni). Tito duchové bojují po boku nositele po dobu jedné hodiny, nebo do konce bitvy.
Aura vůdcovství:
- Nositel rohu má kolem sebe aura vůdcovství . Všichni spojenci v okruhu 30 stop získají bonus +2 k hodům na útok a +1 k hodům na záchranu proti strachu . Aura je aktivní vždy, když je roh připraven a viditelně nošen.
Posílení odvahy (Bolster Courage):
- Jednou za krátký odpočinek může nositel rohu využít akci k morálce a odvahy svých spojenců. Všichni spojenci v okruhu 30 stop získají výhodu na všechny útoky a záchranné hody proti strachu a očarování na jednu minutu.
Volání světla:
- Když je roh použit, vydává zvuk, který nejen svolává válečníky, ale také rozptýlí temnotu v okruhu 60 stop. Všechny efekty spojené s temnou magií jsou v této oblasti neutralizovány, a to po dobu jedné minuty.
Znovuzrození hrdinů (Rebirth of Heroes):
- Pokud nositel padne v boji, může jednou za dlouhý odpočinek roh sám aktivovat svou poslední schopnost a svolat prastaré hrdiny, kteří se objeví a znovuzrodí nositele s 1/4 jeho maximálních životních bodů. Tato schopnost se automaticky při smrti nositele.
Role Prastarého Válečného rohu v příběhu:
Prastarý Válečný Roh hraje klíčovou roli v boji proti Temné vrásy a jejímu srdci. Roh je schopen svolat prastaré duchy válečníků, kteří bojovali proti temnotě v dávných dobách. Tito válečníci jsou klíčoví pro oslabení a zničení sil temnoty, které udržují Vrásu při životě.
Navíc je roh symbolem vůdcovství a naděje. Nositel tohoto artefaktu bude nejen silnějším bojovníkem, ale také vůdcem, který dokáže inspirovat své spojence, aby čelili nejtemnějším hrozbám. Prastarý Roh může v závažných momentech bitvy převrátit misky vah ve prospěch dobře, zejména když hrozí pohlcení světa temnotou.
Tento artefakt také propojuje současné hrdiny s legendárními válečníky minulosti, což vytváří silné emoční pouto mezi minulými a současnými boji proti temnotě. Jakmile hráči získají tento mocný artefakt, budou nejen silnější, ale také nositeli odkazu prastarých hrdinů, kteří se kdysi postavili i samotné temnotě.
Krystal Věčnosti
Popis:
Krystal Věčnostije prastTemné vrásy .
Krystal však byl při dávných střetech rozbit na několik úlomků a jeho jednotlivé části byly rozptýleny po světě, každá střežená mocnými tvory, kouzelníky nebo silami spojenými s časem a magií. Hrdinové musí najít všechny úlomky, aby krystal opět spojili a využili
Úkol pro hráče:
Hráči musí cestovat po různých částech světa, aby našli úlomky Krystalu Věčnosti. Ka
Každý úlomek je umístěn v různých oblastech, které mají své specifické příběhové pozadí a
Úlomek času – Chrám Zmrazených okamžiků:
- Tento úlomek je skrytý v chrámu, kde se zastavil čas. Hrdinové budou muset prokázat svou schopnost řešit hádanky spojené s časovými anomáliemi a čelit prastarým bytostem, které časem neovlivněně čekají na nevítané
Úlomek osudu – Věštcův útes:
- Na vysokém útesu, kde žije věštec ovládající moc času a osudu, je úlomek ukrytý. Věštec zkouší ty, kdo se pokusí úlomek získat, pomocí vidiny budoucnosti a zkoušek morálky. Hrdinové se budou muset postavit nejen svým nepřátelům, ale i svým vlastním pochybnostem a vnitřním konfliktům.
Úlomek věčnosti – Dračí jáma:
- Jeden z úlomků je střežen mocným drakem, který byl kdysi přítelem strážců času. Tento drak ovládá moc času a prostoru a zkouší svou sílu na každého, kdo se pokusí získat úlomek. Hrdinové se mohou rozhodnout, zda se s drakem utkají, nebo zda se pokusí získat jeho přízeň skrze diplomac
Úlomek temnoty – Chrám Temného proudu:
- Poslední úlomek se nachází v temném chrámu, kde proudí energie temnoty. Chrám je chráněn temnými kouzelníky, kteří slouží silám zla a kteří krystal využívají pro své vlastní účely. Hrdinové musí porazit temné kouzelníky a zapečetit temnou magii,
Jakmile hráči získají všechny úlomky, budou muset krystal spojit dohromady v prastarém Chrámu Času ,
Vlastnosti Krystalu Věčnosti:
Zastavení času (Time Stop):
- Když je krystal opět celý, může jeho nositel jednou za dlouhý odpočinek seslat kouzlo Time Stop.
Zmražení temnoty (Freeze the Darkness):
- Zmrazení temnoty , která z
Proud čas (Flow of Time):
- č
Věčnost života:
- Krystal dává nositeli možnost jednou za dlouhý odpočinek zcela obnovit všechny své životní tělo a odstranit všechny negativní efekty, jako jsou otravy, prokletí nebo paralyzující stavy. Tento efekt může být použit pouze v extr
Zpětné proudění:
- Nositel může jednou za dlouhý odpočinek využít schopnost Zpětné proudění , která
Role Krystalu Věčnosti v příběhu:
Krystal Věčnosti je nezbytný k tomu, aby zastavil šíření Temné vrásy. Temná vrása je poháněna prouděním temné magie, která se stále šíří po světě. Pouze této temné energie pomocí Krystalu Věčnosti umožní hrdinům získat dostatek času na to, aby se dostat do zastavení jádra Vrásy a zničit její kořeny.
Hledání úlomků krystalu představuje pro hráče dlouhou a náročnou výpravu, která zapadá do různých částí světa a postaví se před obtížné výzvy a morální rozhodnutí. Tento úkol jim nejen umožní získat mocný artefakt, ale také posílí jejich postavy a pomůže jim odhalit tajemství času a magických sil, k
Spojením krystalu získají hráči klíčovou výhodu proti Temné vrásy a mocnou zbraň v boji proti silám temnoty.
Zrcadlo Pravdy
Popis:
Zrcadlo Pravdyje hvězda
Zrcadlo však nelze použít jen tak. Aby jeho pravda byla odhalena, musí být umístěno na přesné místo – v prastarém chrámu uprostřed rozlehlé pouště, kde kdysi sídlili strážci tajemství. Chrám je plný hádanek a magických pastí, které jsou vytvořeny tak, aby Zrcadlo získalo jen ti, kteří mají čistou mysl a jsou odhodláni odhalit pravdu
Úkol pro hráče:
Hráči se musí vydat do rozlehlé pouště a najít Prastarý chrám Pravdy , který
Hráči budou muset čelit třem hlavním hádankám:
Hádanka iluze:
- Hrdinové se ocitnou ve velké síni plné zrcadel, která je pokryta iluzemi a přeludy. Musí rozpoznat, co je skutečné a co iluze, a najít cestu ven, aby se dostali k prvnímu klíči, který jim odemkne další část chrámu. Tato hádanka prověří jejich vnímání a schopnost rozpoznat pravdu od klamu.
Hádanka času:
- V druhé části chrámu se hrdinové dostanou do místnosti, kde proudí čas jinak. Některé části místnosti jsou zamrzlé v čase, zatímco jiné se pohybují extrémně rychle. Aby vyřešili tuto hádanku, musí hrdinové správně manipulovat s časem prastarých časových mechanismů a kouzel, aby obnovili pomocí získali a získali druhý klíč.
Hádanka světla a stínů:
- Poslední zkouška vyžaduje, aby hráči správně manipulovali světlem a stíny, aby odhalili tajné dveře vedoucí do komnaty, kde je ukryto Zrcadlo. Musí správně umístit krystaly a objekty do světelných paprsků a vytvořit stínové obrazy, které odhalí správné symboly pro otevření skrytých dveří.
Jakmile všechny hádanky vyřeší, dostanou se do tajné komnaty, kde je ukryto Zrcadlo Pravdy .
Vlastnosti Zrcadla Pravdy:
Odhalení pravdy:
- Když je Zrcadlo umístěno na správné místo, jeho povrch začne zářit jasným světlem a odhalí skryté skutečnosti v dosahu 120 stop. Všechny iluze, neviditelné entity a skryté dveře či pasti jsou okamžitě odhaleny. Toto odhalení trvá po dobu 10 minut a jednou za dlouhý odpočinek lze tuto schopnost aktivovat.
Odhalení slabin (odhalena slabost):
- Pokud postaví Zrcadlo na správné místo ve středu Temné vrásy, Zrcadlo odhalí její slabé místo. Tato schopnost je klíčová k nalezení jejího pravého zdroje. Zrcadlo může být použito jednou za den, aby odhalilo slabiny nepřátel – zvláště démonů, nemrtvých či jiných bytostí temnoty. Tato slabost může být k tomu, aby jejich obr
Zrcadlení pravé podstaty:
- Zrcadlo dokáže jednou za krátký odpočinek odhalit pravou hlavní hru stvoření. Pokud je cíl ovlivněn kouzlem, iluzí nebo je zakletý, Zrcadlo odhalí jeho pravou formu. Kromě toho Zrcadlo dokáže odhalit, zda je osoba, na kterou je namířeno, poctivá nebo skrývá temné úmys
Ochrana proti lži (Shield of Truth):
- Nositel Zrcadla Pravdy získává imunitu proti všem kouzlům iluze a jednou za dlouhý odpočinek nás může automaticky znovu obnovit na záchrannou hodu proti efektu, který ho odrazí klamem či manipulací. To zahrnuje kouzla jakoOkouzlující osobanebo jaký
Světlo odhalení:
- Nositel může jednou za dlouhý odpočinek vyvolat Světlo odhalení , které osvě
Role Zrcadla Pravdy v příběhu:
Zrcadlo Pravdy je nezbytné k tomu, aby odhalili pravé jádro Temné vrásy a její slabiny. Temná vrása je pokryta iluzemi a vrstvami magické ochrany, které běžná magie prorazit. Pouze Zrcadlo, které nabízí na specifickém místě v blízkosti Vrásy, dokáže odhalit její pravý zdroj a ukázat hráčům cestu k jejímu
Kromě toho je Zrcadlo mocným nástrojem v boji proti temným bytostem a iluzím. Jeho schopnost odhalovat pravdu a skryté skutečnosti bude pro hráče cenná nejen v bitvě proti Temné vrásy, ale iv dalších úkolech, kdy budou muset čelit nepřátelům skrý
Zrcadlo Pravdy také hraje důležitou roli v morálních volbách a odhalování skutečné povahy postav a spojenců, což přidává do příběhu hlubšího emočního a filozofického stavu.
Vlajka Naděje
Popis:
Vlajka Naděje je starobylý magický prapor, který kdysi patřil legendárnímu hrdinovi, jenž sjednotil roztříštěné národy proti obrovské temnotě a zlu, které hrozilo pohltit svět. Tato vlajka byla symbolem naděje, odvahy a jednoty. Když byla rozvinuta, dodávala sílu a morálku všem, kdo bojovali za spravedlnost, a její magie posilovala armádu proti nepřátelům. Bohužel po staletí vlajka ztratila svou magii a její kouzlo bylo zapomenuto.
Vlajka však stále existuje, skrytá a chráněná prastarými strážci, kteří čekají na ty, kdo by obnovili její ztracenou moc. Aby hráči znovu probudili její sílu, musí nalézt prastarý svitek , na kterém je zaznamenán rituál potřebný k obnovení vlajky. Tento svitek je klíčem k provedení magického obřadu, který vrátí Vlajce Naděje její původní moc a umožní jí znovu splnit svou roli symbolu naděje a odvahy.
Úkol pro hráče:
Hráči se musí vydat na výpravu, aby našli prastarý svitek ukrytý v chrámu zapomenutém v dějinách. Tento chrám, známý jako Chrám Jednoty , je posvátným místem, kde kdysi národ zpečetil svůj svazek proti zlu. Svitek je zde chráněni strážci a mocnými magickými bytostmi, které testují čistotu záměrů těch, kdo se pokusí svitek získat.
Hned hrdinové najdou svitek, musí plnit starodávný rituál, který zahrnuje následující kroky:
Obřad jednoty: Hráči musí najít spojence z různých ras nebo frakcí, které reprezentují různorodost světa, a sjednotit je pro společný cíl. Tento krok je klíčový pro obnovu magické síly vlajky, protože prapor čerpá svou moc z jednoty a spolupráce.
Obřad odvahy: Hráči musí prokázat svou odvahu tím, že zkouší síly vůle a vůle. Mohou být vystaveni hrozbám, které testují jejich odhodlání, a budou muset čelit situacím, kde odvaha a obětavost zvítězí nad sobectvím.
Obřad naděje: K dokončení rituálu musí symbolicky hrdinové obnovit naději ve světě. To může znamenat, že se postaví temnota a přijde naději do zemí, které byly pohlceny zoufalstvím. Tento čin nejen obnoví kouzlo, ale také posílí morálku jejich spojenců.
Jakmile hráči rituál dokončí, vlajka opět zazáří svou magickou silou a bude připravena k použití v boji proti Temné vrásy a dalším hrozbám.
Vlastnosti Vlajky Naděje:
Aura odvahy (Aura odvahy):
- Když je vlajka rozvinuta, všichni spojenci v dosahu 60 stop získají navýšení na všechny záchranné hody proti strachu a +2 k hodům na útok po dobu, kdy bojují v dosahu vlajky.
Posílení bojovníků (Bolster the Brave):
- Nositel vlajky může jednou za krátký odpočinek aktivovat svou sílu a splnit všechny spojence v dosahu 30 stop. Všichni spojenci v oblasti získají 10 dočasných životních bodů a navíc na záchranné hody proti kouzlům nebo efektům spojeným s temnotou.
Jednota bojovníků (Jednota bojovníků):
- Když je vlajka aktivní, všichni spojenci bojující pod ní mohou sdílet výhody. Jakmile jeden spojenec úspěšně dosáhne nepřítele nebo uspěje v záchranném hodu, může dát další další spojenci v dosahu vlajky (například sdílení výhod na další záchranný hod nebo hod na útok). Tato schopnost se může použít jednou za kolo a podporuje spolupráci.
Volání hrdinů (Call of Heroes):
- Jednou za dlouhý odpočinek může nositel vlajky aktivovat její plnou sílu a přivolat duchy hrdinů z minulosti (podobné kouzlu Spirit Guardians ). Tito duchové chrání své spojence, zatímco útočí na nepřátele v dosahu 15 stop od vlajky. Nepřátelé musí uspět na záchranném hodu na Moudrost (DC 17), jinak utrpí 4d8 radiant damage a jsou sraženi k zemi.
Naděje v temnotě:
- Pokud je vlajka rozvinuta v temné oblasti (například v místě, které ovládáte temnou vrásou), vytvoříte kolem sebe auru světla o dosahu 60 stop. Toto světlo neutralizuje všechny efekty spojené s temnou magií, a dokud vlajka zůstává vztyčená, nepřátelé spojené s temnotou mají nevýhodu na všechny útoky a záchranné hody v její blízkosti.
Role Vlajky Naděje v příběhu:
Vlajka Naděje je klíčovým symbolem jednoty a boje za spravedlnost v boji proti Temné vrásy. Její schopnost bude mít morálku a dodat odvahu spojencům klíčovým v rozhodujících bitvách proti temnotám. Hráči ji mohou použít k inspiraci svých spojenců, přinést naději do zoufalých oblastí, které byly zasaženy Vrásou, a sjednotit různé frakce a národy pro finální střet s temnotou.
Vlajka má také emocionální a symbolickou hodnotu. Je ztělesněním naděje, která nikdy neumírá, a připomíná, že i těch nejtemnějších časů může odvaha a jednota změnit osud světa. Hrdinové, kteří vlajku rozvinou, budou nejen bojovníky, ale také vůdci, kteří přivedou ostatní k vítězství nad temnotou.
Kniha Stínů
Popis:
Kniha Stínů je prastarý a mocný grimoár, který obsahuje veškeré tajné znalosti o temných bytostech, prastarých kletbách a magii stínů. Její stránky jsou naplněny zakázanými vědomostmi, včetně podrobných informací o tom, jak ovládat a zničit Temnou vrásu . Říká se, že Kniha byla sepsána dávným čarodějem, který kdysi bojoval proti nejmocnějším silám temnoty, ale i on padl, když temnota pohltila jeho duši. Předtím však zanechal tuto knihu jako jedinou naději pro budoucí hrdiny, kteří se pokusili temnotu jednou provždy porazit.
Kniha je však napsána v zapomenutém jazyce, jehož znalost byla ztracena v průběhu staletí. Navíc je kniha chráněna mocnou kletbou, která odelá všem pokusům o její rozluštění, dokud nebude odemčena. Ti, kdo se pokusí knihu zneužít nebo ji použít k nečistým záměrům, mohou být pohlceni samotnou temnotou, která uvnitř knihy číhá.
Úkol pro hráče:
Aby hráči mohli odemknout tajemství Knihy Stínů , musí najít moudrého čaroděje , který dokáže rozluštit její zapomenutý jazyk a pomoci jim odhalit její moc. Tento čaroděj však nemusí být snadno nalezen – mnoho z těch, kdo ovládali zapomenuté jazyky, již dávno zmizelo z tohoto světa, nebo se uchýlili do ústraní.
Hledání čaroděje: Hráči musí najít stopy vedoucí k moudrému čaroději, který žije v ústraní a je posledním žijícím znalcem zapomenutého jazyka. Tento čaroděj se může nacházet v odlehlých horách, hluboko v prastarém lese, nebo na místě, které je považováno za ztracené.
Získání jeho pomoci: Čaroděj není snadno ověřitelný a jeho pomoc má svou cenu. Může od hráčů vyžadovat službu nebo splnění nebezpečného úkolu, aby prokázali, že jsou hodni vědět pravdu, která je v knize ukryta. Může jít o boj s prastarou hrozbou, najít jiného magického artefaktu, nebo zachránit důležitého místa před temnotou.
Odstranění kletby: Než se čaroděj může pokusit rozluštit knihu, musí hrát způsob, jak prolomit kletbu, která knihu chr
Vlastnosti Knihy Stínů:
Tajemství Temné vrásy (Tajemství temné jizvy):
- Hned je kniha rozluštěna, odhalí hráčům podrobný návod, jak zničit Temnou vrásu. Kniha obsahuje tajné rituály a slabiny spojené s temnou magií, které hráčům umožní proniknout k jádru Vrásy a zničit její zdroj. Tento proces zahrnuje sérii rituálů a použití specifických magických předmětů, které hráči již získali (např. Ohnivý klenot Fénixe nebo Meč Přílivu ).
Zakázaná magie:
- Kniha obsahuje zakázané kouzla a prastaré kletby, které hráči mohou využít proti temným silám. Tato kouzla jsou však extrémně mocná a riskantní. Hráči mohou jednou za dlouhý odpočinek seslat někteří z těchto zakázaných kouzel, jako například:
- Shadow Binding: Zacílená bytost je zabalena do stínu a paralyzována po dobu 1 minuty (záchranný hod na Odolnost, DC 18). Pokud cíl neuspěje, nemůže se hýbat ani sesílat kouzla.
- Void Rift: Vytvoří trhlinu do světa stínů, která nasává nepřátele v dosahu 30 stop. Nepřátelé musí uspět na záchranném hodu na Obratnost (DC 18), jinak jsou vtaženi do trhliny a ztraceni na 1 kolo, než jsou vyvrženi zpět se zraněním 6d10 necrotic damage.
- Kniha obsahuje zakázané kouzla a prastaré kletby, které hráči mohou využít proti temným silám. Tato kouzla jsou však extrémně mocná a riskantní. Hráči mohou jednou za dlouhý odpočinek seslat někteří z těchto zakázaných kouzel, jako například:
Volání Stínů (Call of Shadows):
- Kniha může být jednou za dlouhý odpočinek k přivolání prastarých stínových bytostí , které bojují po boku hráčů. Tyto bytosti jsou silné, ale nepředvídatelné – pokud nejsou správně ovládány, mohou se obrátit proti svým přivolavatelům. (Funguje jako kouzlo Summon Greater Demon , ale se stínovými prvky.)
Vědění o temnotě:
- Kniha obsahuje všechny možné informace o temných bytostech a jejich slabinách. Hráči získají navýšení na všechny hody na znalosti (Arcana, Religion, Nature) týkající se démonů, nemrtvých a temných tvorů. Také mohou jednou za den odhalit slabé místo každého nepřítele spojeného s temnotou, což jim poskytne po dobu 1 minuty na útoky proti této bytosti.
Smlouva s temnotou (Pakt s temnotou):
- Kniha nabízí hráčům možnost uzavřít smlouvu s temnotou . Pokud hráči tuto možnost využívají, mohou získat ohromné temné síly, ale za cenu své duše. Tato smlouva jim dává moc využívat temnou magii bez postižení, ale postupně je zkazí a promění v bytosti temnoty. Pokud hráči odmítnou, zůstane zachována a poskytne pouze rituály ke zničení Temné vrásy.
Role Knihy Stínů v příběhu:
Kniha Stínů je klíčem ke zničení Temné vrásy , protože obsahuje staré znalosti o temné magii, která je udržována. Bez této knihy by nebylo možné odhalit tajemství a slabiny Vrásy, ani najít způsob, jak proniknout její magickou ochranou. Kniha je však zároveň mocná a nebezpečná – její znalost může hráče zkazit, pokud nebudou žádné.
Hráči se musí rozhodnout, jakým způsobem knihu využijí. Budou se spoléhat pouze na její vědění, nebo se pokusí využít i její temnou magii, což může být extrémně riskantní? Toto rozhodnutí ovlivní nejen jejich osud, ale i osud světa.
Kniha může být také katalyzátorem pro morální dilemata ve hře – některé postavy mohou být sváděny mocí knihy, zatímco jiné budou bojovat za to, aby zůstaly na straně světla. Hned je kniha rozluštěna, hrdinové budou mít klíč k porážce temnoty, ale musím si dávat pozor, aby neztratili sami sebe ve stínech, které kniha ukrývá.
Druid
Zlaté parohy nádherného tvora
- Druid je spojen s přírodou a světlem, a tento artefakt jeho roli jako ochránce přírody. Parohy dávají druidovi sílu obnovit světlo a naději, což je v souladu s jeho schopnostmi léčení a manipulace s přírodními silami.
Krystal Věčnosti
- Druid, který má moc nad přírodními cykly a životem, je vhodným nositelem Krystalu Věčnosti. Schopnost ovládat čas a tak dobře energie, s jeho přirozenými schopnostmi ovládat pouze v přírodě.
Čaroděj (Čaroděj)
Kniha Stínů
- Čaroděj, který se zabývá věděním studií magie, je nejvhodnějším nositelem Knihy Stínů. Jeho schopnost rozluštit tajemství a nebezpečné magické znalosti mu umožní využít potenciál Knihy bez toho, aby ho zcela pohltila temnota.
Zrcadlo Pravdy
- Čaroděj, jako mistr iluzí a odhalování skrytých věcí, je vhodné pro práci s tímto artefaktem. Jeho intelektuální a magická síla mu umožní správně použít Zrcadlo, aby odhalil pravdu a slabosti nepřátel.
Kouzelník (Čaroděj)
Ohnivý klenot Fénixe
- Kouzelník, jehož magie pochází z vnitřní síly a elementární energie, je ideálním kandidátem na použití Ohnivého klenotu Fénixe. Tento artefakt mu poskytne přístup k ohnivým kouzlům a mocnému znovuzrození, které odpovídá jeho vlastní schopnosti ovládat ničivou energii.
Srdce Draka
- Sorcerer, který má v sobě magii draků, může být tím, kdo ovládne Srdce Draka. Tento artefakt zvyšuje sílu ohně a dává nositeli schopnosti dračího původu, což dokonale ladí s jeho schopnostmi spojenými s elementárními silami.
Paladin
Koruna prastarých králů
- Paladin, který bojuje za spravedlnost a ochranu slabých, je nejvhodnější nositelem Koruny prastarých králů. Koruna vládne mocí živlů a lidem, což odpovídá paladinově schopnosti vést a chránit spojence. Jeho smysl pro čest a spravedlnost dává této koruně plný význam.
Vlajka Naděje
- Paladin, jako bojovník světla a symbol odvahy, je tím pravým pro rozvinutí Vlajky Naděje. Tento artefakt nejenže inspiruje spojence, ale také posiluje svou sílu a odvahu v boji, což perfektně zapadá do paladina poslání státu v čele armády spravedlnosti.
barrbar
Meč Přílivu
- Hraničář, který je mistrem přežití a orientace v divočině, je vhodným nositelem Meče Přílivu. Tento meč má spojitost s oceánem a pohybem přírody, což odpovídá hraničářově schopnosti manipulovat s prostředím a jeho bojovými dovednostmi.
Prastarý válečný roh
- Hraničář, který vede své spojence v boji proti nepřátelům, je nejvhodnějším nositelem Prastarého válečného rohu. Roh přivolává starodávné válečníky a symbolizuje bojové vedení, které hraničář v bitvách zastává. Jeho schopnost přivolat spojence a vést je klíčová v konečném boji proti Temné vrásy.
Shrnutí rozdělení předmětů:
- Druid: Zlaté parohy nádherného tvora, Krystal Věčnosti
- Čaroděj (Čaroděj): Kniha Stínů, Zrcadlo Pravdy
- Kouzelník (Čaroděj): Ohnivý klenot Fénixe, Srdce Draka
- Paladin: Koruna prastarých králů, Vlajka Naděje
- Hraničář (Ranger): Meč Přílivu, Prastarý válečný roh
Toto rozdělení zohledňuje unikátní schopnosti každé postavy a přidává se hlubší vrstvy do jejich příběhu a role v boji proti Temné vrásy.
Rozšifrování Věštby Pěti Hrdinů
Věštba hovoří o pěti hrdinech, kteří musí povstat, aby zachránili svět před temnotou. Každý hrdina je spojen s jedním z prastarých artefaktů, ale v básni nejsou artefakty určené přímo. Rozšifrování věštby odhaluje, kdo jsou tito hrdinové, jaké artefakty musí najít, a jaký je jejich úkol v boji proti Temné vrásy.
První hrdina: Ochránce přírody
"První povstání ten, kdo kráčí s lesy, jeho kroky vedou světlo tam, kde se vše zdá ztraceno."
- Výklad: Tento hrdina je spojen s přírodními silami a nadějí. Je ochráncem světla a života, který se probudí z přírody.
- Artefakt: Zlaté parohy nádherného tvora – artefakt, který přináší světlo a odvahu, a je schopen zahnat temnotu. Hrdina musí obnovit světlo a naději, aby odhalil skrytou pravdu, kterou Temná vrása zahaluje.
Druhý hrdina: Nositel moci a království
"Druhý, nositel koruny větrů a bouří, vystoupí z hlubin zapomnění, jeho moc sjednotí zemi a oblohu."
- Výklad: Tento hrdina představuje královskou moc a schopnost vládnout živlům. Je spojen s jednotou a schopností vést ostatní.
- Artefakt: Koruna prastarých králů – artefakt, který vládne mocí elementálů a živlů. Hrdina obnoví moc koruny, která přinese sílu a odvahu v bitvě proti temnotě.
Třetí hrdina: Fénix
"Třetí, plamen, jenž nikdy nevyhasne, povstane z popela, když bitva nejvíce zuří."
- Výklad: Tento hrdina je spojen s ohněm a znovuzrozením. Jako fénix povstane z popela v nejtemnější hodině a přinese odvahu a neporazitelnost.
- Artefakt: Ohnivý klenot Fénixe – artefakt, který vládne ohněm znovuzrození. Hrdina musí tento klenot získat a použít jeho plameny ke zničení srdce temnoty.
Čtvrtý hrdina: Strážce oceánů
"Čtvrtý, bojovník hlubin, jehož čepele tříští proudy, rozdělí vody a otevře cestu."
- Výklad: Tento hrdina je spojen s oceánem a vodními silami. Má schopnost ovládat proudy a otevřít cestu tam, kde je temnota nejsilnější.
- Artefakt: Meč Přílivu – dlouhý meč, který dokáže řezat realitu a otevřít brány skrze magii a temnotu. Hrdina musí najít meč, aby otevřel cestu k srdci Vrásy.
Pátý hrdina: Dračí bojovník
"Pátý, srdce draka, které září jako zlato, povstane, když plameny života a smrti tančí v boji."
- Výklad: Tento hrdina je spojen s dračí silou a schopnostmi bojovat mezi životem a smrtí. Jeho úkolem je využít dračí plameny ke spálení temnoty.
- Artefakt: Srdce Draka – artefakt, který vládne ohnivou silou a mocí draků. Hrdina získat Srdce Draka, aby zničil temné síly.
Prastaré síly a poslední naděje
"Jejich volání přivolá dávné duše válečníků, nezměrné a nesmrtelné, kteří se postaví proti zlu."
- Výklad: Když se pět hrdinů sjednotí, přivolají armádu dávných válečníků, aby se postavili proti Temné vrásy. Toto je odkaz na Prastarý válečný roh , který svolává nesmrtelné duchy válečníků, aby bojovali po boku hrdinů proti temnému silámu.
Zastavení času a odhalení pravdy
"Moc, která zastaví čas a tak temnoty, přinese světlu poslední naději."
- Výklad: Krystal Věčnosti má schopnost zastavit čas a tak temné magie, čímž poskytne hrdinům dostatek času a naději na zničení Vrásy.
"Ten, kdo najde pravdu ve skrytých odrazech, odhalí slabé místo srdce temnoty."
- Výklad: Zrcadlo Pravdy odhalí slabé místo Temné. Hrdinové najít místo, kde Zrcadlo musí odhalit pravdu a ukáže cestu k jádru Vrásy, kde mohou temnotu zničit.
Jednota a naděje
"Když vlajka naděje znovu zavlaje ve větru, zázrak sjednotí národa ve společném boji."
- Výklad: Vlajka Naděje je symbolem jednoty a odvahy. Když bude vlajka znovu rozvinuta, sjednotí národy a armády v boji proti temnotě.
Tajemství a nebezpečí v temnotě
"Ve starých stínech, jež nesou tajemství, skrývá moc i nebezpečí."
- Výklad: Kniha Stínů obsahuje tajemství temnoty a zničení Temné vrásy. Nicméně, každý, kdo se ponoří do jejích stránek, musí být připraven čelit vlastní temnotě. Kniha přináší jak moc, tak velké nebezpečí, které mohou hrdiny zkazit.
Celkový význam:
Tato věštba předpovídá, že pět hrdinů, každý svázán s prastarými artefakty, povstane proti Temné vrásy. Jejich úkol je sjednotit národ, obnovit ztracenou naději, odhalit pravdu a zničit temnotu pomocí moci získaných předmětů. Klíčovou roli hraje odvaha, jednota a odhalení skrytých práv, přičemž každý hrdina musí naplnit svůj osud a čelit osobnímu výzvám.
Až temnota polkne zemi a nebe zčerná,
pět ztracených sil povstane ze zapomenutí.
Ve stínech starých válek, kde padli hrdinové,
nadejde chvíle pro ty, kdo v sobě nesou plamen naděje.
První povstání ten, kdo kráčí s lesy,
jeho kroky vedou světlo tam, kde se vše zdá ztraceno.
S jeho pomocí přírody opět zazáří,
a pravda, kdysi skrytá, bude zjevena.
Druhý, nositel koruny větrů a bouří,
vystoupí z hlubin zapomnění,
jeho moc sjednotí zemi a oblohu,
a jeho přítomnost srdce hrdinů znovu naberou odvahu.
Třetí, plamen, jenž nikdy nevyhasne,
povstane z popela, když bitva nejvíce zuří.
Jeho ohně se vzepřou samotnou temnotou,
a zrodí se odvaha, která nezná strach.
Čtvrtý, bojovník hlubin, jehož čepele tříští proudy,
rozdělí vody a otevře cestu, která vede mimo čas.
Tento válečník odemkne bránu,
která byla po staletí zahalena temnotou.
Pátý, srdce draka, které září jako zlato,
povstane, když plameny života a smrti tančí v boji.
Jeho síla zničí temnotu, spálí ji na prach,
a probudí starodávné síly, aby bojovaly po jeho boku.
Jejich volání přivolá dávné duše válečníků,
nezměrné a nesmrtelné, kteří se postaví proti zlu.
Moc, která zastaví čas a tak temnoty,
přinese světlu poslední naději.
Ten, kdo najde pravdu ve skrytých odrazech,
odhalí slabé místo srdce temnoty,
a jeho kroky povedou ke konečnému zničení.
Když vlajka naděje znovu zavlaje ve větru,
zázrak sjednotí národa ve společném boji.
Jen jednota a odvaha je klíčem ke zničení zla,
které číhá na samotných hranicích světla.
Ale ve starých stínech, jež nesou tajemství,
skrývá moc i nebezpečí.
Kdo ponoří do stínů a odhalí jejich pravdu,
musí čelit temnotě, která v něm dřímá.
Tak stojí psáno, a tak se stane.