Běs

Velikost: Velký
Typ: Relikt (Monstrum)
Zarovnání: Neutrálně zlé
Statistiky
- Class Armor (AC): 16 (přirozený pancíř, odolný kůže a srst)
- Výdrž těla (HP): 180 (19d10 + 76)
- Rychlost: 40 stop
Atributy
- Síla: 22 (+6)
- Obratnost: 12 (+1)
- Odolnost: 18 (+4)
- Inteligence: 8 (-1)
- Moudrost: 16 (+3)
- Charisma: 12 (+1)
Záchranné hody
- Odolnost: +8
- Moudrost: +7
- Síla: +10
Dovednosti
- Vnímání: +7
- Skrývání: +5 (ve tmavých nebo zarostlých oblastech)
Smysly
- Temnovid 60 stop, pasivní vnímání 17
Imunita a odolnost
- Odolnost: proti jedům
- Imunita: na kouzla ovlivňující mysl (hypnóza apod.)
Schopnosti
Třetí oko (Hypnotický pohled): Běs má třetí oko na čele, které umožňuje jednou za den vykouzlit hypnotizující efekt. Cíl, který vidí běsovo třetí oko, musí uspět v záchranném hodu na Moudrost (DC 16), jinak upadne do hypnotického stavu a je neschopný se pohybovat nebo jednat po dobu 1 minuty. Efekt končí, pokud je cíl zasažen nebo probuzen.
Divoký útok (Rage Attack): Když běsovi zbývá méně než polovina bodů, může vstoupit do zuřivého stavu, což umožní dvakrát útočit během jednoho kola. V tomto stavu došlo k útokům, ale všechny proti němu mají také hodně.
Pach smrti: Běs vydává zápach, který vytváří okruh 15 zast. Všichni tvorové, kteří se nacházejí v této oblasti, musí na začátku svého kola uspět v záchranné hodu na Odolnost (DC14), nebo získají nevýhodu na útoky a schopnosti na 1 minutu.
Akce
Rohy: Útok na blízko: +10 k zásahu, dosah 10 stop, jeden cíl. Zásah: 24 (4d8 + 6) bodů drtivého zranění.
Kopyto: Útok na blízko: +10 k zásahu, dosah 5 stop, jeden cíl. Zásah: 18 (3d8 + 6) bodů silového zranění.
Drtivý úder (Recharge 5–6): Běs se rozběhne na svůj cíl a použije drtivý úder. Všichni tvorové v 10stopém kuželu před ním musí uspět v záchranném hodu na Sílu (DC 17), nebo budou odmrštěni o 15 stop zpět a upadnou na zem. Zásah: 30 (5d10 + 6) bodů silového zranění.
Slabiny
- Magické útoky: Běs je zranitelný vůči útokům provedeným magickými zbraněmi nebo kouzly.
Taktika
Běs upřednostňuje boj z blízka a spoléhá na svou sílu a odolnost. Snaží se dostat co nejblíže k nepřátelům, aby využil své schopnosti hypnotizujícího pohledu a způsobil zmatek mezi svými protivníky.